گلکسی نوت4 تابستان می‌آید
خبرآنلاین- شرکت سامسونگ خبر داده گلکسی نوت4 در تابستان و قبل از سپتامبر به‌دست مشتریان خواهد رسید.
بعد از موفقیت‌های بزرگ سامسونگ در زمینه فروش نوت 3، نسخه جدید با ظاهری شبیه گلکسی S5 (قاب پشت به صورت نقطه نقطه و پرینت سه‌بُعدی) باید باشد که هم پورت یو اس بی نسخه 3 و هم 2 را در خود جای داده و از لحاظ صفحه نمایشگر به صورت 2K و با رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل (گلکسی S5 به صورت 1920 در 1080 است) بوده و هر چند شایعه شده که 4K است، اما قضاوت در این باره زود است.
گلکسی نوت ۴ به صورت ضد آب و غبار است که ممکن است پردازنده ۲۰ نانومتری از نوع Exynos سامسونگ و یا ۶ هسته‌ای کوالکوم اسنپ دراگون ۸۰۱ باشد.
همچنین دوربین ۲۰ مگاپیکسلی S۵ روی آن سوار شده و اگر در IFA برلین مانند گذشته رونمایی شود باید منتظر ورود نوت۴ قبل از سپتامبر ۲۰۱۴ باشیم.
علاوه‌بر این سامسونگ قرار است نسخه دو سیم‌کارته گلکسی S۵ را فقط برای چاینا تله کام در چین عرضه کند. مدل موسوم به G۹۰۰۹D گلکسی S۵، به قیمت ۵۲۹۹ یوآن معادل ۸۵۰ دلار از روز ۱۱ آوریل برای چینی‌هایی که از چاینا تله کام استفاده می‌کنند عرضه خواهد شد. بر این اساس یک سیم‌کارت روی شبکه CDMA۲۰۰۰ و دیگری روی GSM کار خواهد کرد، اما خبری از LTE و اتصالات نسل چهارم روی آن نیست. مدل دو سیم‌کارته ۵/۱ گرم از مدل تک سیم‌کارته سنگین‌تر است که پردازنده اسنپ دراگون ۸۰۱ با نمایشگر ۱/۵ اینچی و اسکرین ۱۰۸۰ از نوع Super AMOLED و دوربین ۱۶ مگاپیکسل دارد.
باتری دستگاه ۲۸۰۰mAh است که باید بعد از عرضه عمر باتری را روی شبکه‌ها و اپ‌های متنوع سنجید.