ایسنا- رئیس اتحادیه فروشندگان سیم‌کارت، گوشی موبایل و لوازم جانبی که در روزهای انتهایی سال گذشته از رکود بازار سیم‌کارت و موبایل خبر داده بود این روزها از استقبال نسبی مردم برای خرید می‏گوید.

افشار فروتن گفت: در اواخر سال 92 و در روزهای پایانی تا حدی با بحث کاهش قیمت و رکود بازار مواجه بودیم، اما در حال حاضر با توجه به آنکه مدتی است بازار سیم‌کارت با نوعی ثبات مواجه شده تقاضای مردم برای خرید نیز به نسبت افزایش یافته و انتظار می‌رود در ماه‏های آتی این بازار با رونق بیشتری نیز مواجه شود.
وی با اشاره به اینکه به‌طور معمول کدهای ۱، ۲ و ۳ هنگام افزایش قیمت تغییر چشمگیرتری از لحاظ قیمت دارند، توضیح داد: اکنون مدتی است این کدها هم به نوعی با بحث تثبیت قیمت مواجه شده‏اند و همین مساله موجب شده است که خریداران گرایش بیشتری نسبت به خرید داشته باشند. چراکه از نظر نوسان قیمت به نوعی اطمینان خاطر رسیده‏اند.
فروتن در ادامه صحبت‏های خود به بحث قیمت گوشی‏های تلفن همراه پرداخت و یادآور شد: اواخر سال گذشته بازار تلفن همراه کشور تا حدی با رکود مواجه شده بود، اما در ابتدای سال جاری به دنبال تثبیت قیمت‏ها گرایش مردم به خرید نیز افزایش پیدا کرده است.
رئیس اتحادیه فروشندگان سیم‌کارت، گوشی موبایل و لوازم جانبی در عین حال بر این نکته نیز تاکید کرد که از نظر قیمت اختلاف چندانی میان قیمت‏های فروردین ماه و اسفند سال گذشته وجود ندارد اما با این وجود رونق بازار موبایل در سال‌جاری نسبت به ماه‏های پایانی سال گذشته افزایش نسبی داشته است.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مردم در بازار بیشتر به دنبال چه نوع گوشی‏هایی می‏گردند و متوسط قیمت مورد علاقه آنها تا چه اندازه است، توضیح داد: به‌طور معمول افراد به دنبال گوشی‏های لمسی با میانگین قیمت ۷۰۰ هزار تومان هستند و گوشی‏هایی که دارای این ویژگی‏ها هستند بیشترین میزان تقاضا را دارند.
فروتن درباره ارزان‏ترین و گران‌ترین گوشی‏هایی که در حال حاضر در بازار وجود دارد نیز اظهار کرد: در میان گوشی‏هایی که خرید آنها معمول است، شاید بالاترین قیمت تلفن همراه حدود سه میلیون تومان باشد اما به هر حال گوشی‏های خاصی هم وجود دارند که خریداران خاص خود را دارند و افراد به‌خصوصی به دنبال آنها هستند. این گوشی‏ها می‌توانند قیمت‏هایی داشته باشند که گاه به چند ده میلیون تومان هم می‌رسد.
رئیس اتحادیه فروشندگان سیم‌کارت، گوشی موبایل و لوازم جانبی همچنین اظهار کرد: کمترین قیمتی هم که می‌توان برای خرید یک گوشی در نظر گرفت در صورت معمولی بودن گوشی حدود ۷۰ هزار تومان است البته ممکن است گوشی‏هایی با مارک‏های ناشناخته قیمتی پایین‏تر از این هم داشته باشند اما شاید بتوان گفت که این گوشی‏ها اسباب بازی هستند و امکان اعتماد به آنها وجود ندارد.