دنیای‌اقتصاد- درحالی‌که محمود واعظی، وزیر ارتباطات تاکید کرده است که 10 برابر میزان ثبت نام روزانه برای هدفمندی‌ یارانه‌ها پهنای باند و امکانات در نظر گرفته‌ شده است خبرهای مخابره شده نشان می‌دهد که از روز گذشته و همزمان با آغاز ثبت نام هدفمندی یارانه‌ها سایت رفاهی با اختلال مواجه و در برخی مواقع از دسترس خارج شده است.
روز گذشته مدیرعامل شرکت پست در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که چرا سایت رفاهی با مشکل مواجه شده گفت اگر با ترافیک یا ازدحام در سایت مواجه شویم، مردم می‌توانند اطلاعات خود را به صورت آفلاین به افرادی که در دفاترپستی مستقر هستند ارائه کنند و این افراد در ساعاتی که ترافیک کمتر است اطلاعات آنها را وارد می‌کنند.
وی در پاسخ به این سوال که اگر مردم قرار است به پست مراجعه کنند چه نیازی به راه‌اندازی سایت است، گفت: بحث فنی در انجام چنین پروژه‌هایی کاملا طبیعی است و در همه جای دنیا در چنین وضعیتی شرکت‌های پستی به کمک دولت می‌آیند و ما هم به همین خاطر برای کاهش چنین مشکلاتی حضور پیدا کرده‌ایم.
رئیس هیات‌مدیره شرکت پست همچنین گزارشی از وضعیت دفاتر شهری و روستایی پست برای ثبت‌نام در این بخش ارائه کرد. براساس اظهارات حسین مهری، این شرکت برای بحث ثبت نام هدفمندی‌ یارانه‌ها ۳۰ هزار واحد پستی ثابت و سیار را در نظر گرفته است که از این ۳۰ هزار واحد ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد را تیم‌های سیار تشکیل می‌دهند که از صبح روز گذشته شروع به فعالیت کرده‌اند. مهری در ادامه گفت: در حال حاضر ۶۱ هزار روستا داریم که ۱۰ هزار واحد دفترICT در این روستاها وجود دارد و در ۵۱ هزار روستا با مکانیزمی که طراحی کردیم و با هماهنگی‌هایی که با فرمانداری، بهداری و شورای روستا شده، آماده ثبت‌نام هستند. وی تاکید کرد که در روستاها متولی، فقط پست است و افراد فرصت‌طلب نباید از مردم پول بگیرند و هزینه این ثبت نام نیز تنها ۳۵۰۰ تومان است. مهری تصریح کرد که روستاییان توجه داشته باشند که تنها اطلاعات خود را به افرادی که کارت مخصوص و حکم شرکت پست را دارند، اعلام کنند تا اطلاعات به صورت دقیق به ثبت برسد.
مهری در حالی از کمک پست در انجام ثبت نام هدفمندی یارانه‌ای در صورت مشکل در بخش ثبت نام اینترنتی سخن می‌گوید که گزارش‌های رسیده حاکی از سردرگمی مردم در دفاتر پست، پلیس +۱۰ و پیشخوان دولت دارد. ایجاد صف‌های طولانی و دریافت هزینه ۵۰۰ تومانی برای ارائه فرم به جز هزینه ۳۵۰۰ تومانی از جمله مشکلات مردم برای ثبت‌نام به صورت فیزیکی است.


رفاهی مشکل دارد؟ به پست مراجعه کنید