دستکش‏های نوازنده ۲ هزار دلاری
خبرگزاری فارس- یک آهنگساز به‌تازگی دستکشی طراحی کرده است که می‏توان با پوشیدن آنها و حرکات دست اقدام به تولید موسیقی کرد. به گزارش یاهو، ایموگن هیپ، آهنگساز، موفق به طراحی دستکش‌هایی شده است که کاربران و آهنگسازانی که به‌وسیله رایانه اقدام به تولید آهنگ می‏کنند می‏توانند از آنها کمک گرفته و با پوشیدن آنها اقدام به تولید موسیقی کنند.
این دستکش‏ها با استفاده از حسگرهایی که روی آنها نصب شده می‏توانند نوع حرکت دست را تشخیص داده و سرعت حرکت آنها را ارزیابی کنند و بر اساس آن اقدام به پخش نوت خاص آن حرکت کنند.
نوت‏های موسیقی بر اساس نوع حرکت برای دستگاهی که این دستکش‌ها به آنها متصل است تعریف شده است. ایموگن هیپ، معتقد است استفاده از تجهیزاتی که علاقه‏مندان به موسیقی در کنسرت‏ها می‌بینند از توان بسیاری از کسانی که در عرصه تولید موسیقی فعالیت می‏کنند خارج است و به‌کارگیری آنها هزینه‏های بالایی دارد، در نتیجه بسیاری از موسیقی‏ها و آهنگ‏هایی که علاقه‏مندان به آنها گوش می‏دهند با استفاده از نرم‏افزار‏های رایانه‌ای تولید می‏شوند. هیپ با اشاره به مشکلات تولید موسیقی و آهنگ‌ها به‌وسیله رایانه، این روش را دارای دشواری‏هایی دانست که می‏تواند برای آهنگسازان کسل‌کننده باشد و اظهار کرد: استفاده از این دستکش‏های جدید می‌تواند آهنگسازان را از بسیاری از دشواری‏های تولید موسیقی به وسیله رایانه رها کند. این دستکش‌ها که با قیمتی بالغ بر ۲ هزار دلار عرضه خواهند شد می‌توانند با حرکات دست اقدام به انجام برخی دستورات مانند کم یا زیاد کردن صدا نیز بکنند.