یک دوربین بدون آینه فول فریم با امکان فیلمبرداری 4K
دنیای اقتصاد- شرکت Sony به تازگی جدیدترین دوربین عکاسی دیجیتال خودش را در لاس وگاس آمریکا معرفی کرده است. این دوربین جدید که با نام Alpha 7S معرفی شده است در واقع یک دوربین فول فریم از دسته بدون آینه‌ها است که امکان فیلمبرداری اولترا HD یا 4K را هم در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.
این دوربین سبک و قابل حمل امکان فیلمبرداری با وضوح تصویر ۲۱۶۰ در ۳۸۴۰ پیکسل را با سرعت ۲۴ و ۳۰ فریم در هر ثانیه دارد. در حقیقت دوربین‌های بدون آینه در مقایسه با دوربین‌های SLR به خاطر عدم تجهیز به آینه، طراحی کوچک و سبک‌تری دارند که به همین دلیل هم مورد توجه اغلب خریداران قرار می‌‌گیرند.
این دوربین جدید دارای حسگر Exmor CMOS است که امکان عکاسی با وضوح ۲/۱۲ مگاپیکسل را فراهم می‌آورد. نکته جالب در مورد حسگر دوربین Alpha ۷S این است که تنها حسگر فول فریمی است که تمام پیکسل‌ها را می‌خواند و برای فیلمبرداری از انبار‌کردن پیکسل‌ها جلوگیری می‌کند.
بد نیست بدانید که حرف S در پایان نام این دوربین حرفه‌ای مربوط به حساسیت یا Sensitivity بسیار بالای آن است، چون این دوربین از حساسیت نورسنجی بین ۵۰ تا ۴۰۹۶۰۰ بهره می‌برد.
با این اوصاف است که کاربران این دوربین امکان عکاسی و فیلمبرداری با آن را در شرایط نور بسیار کم هم در اختیار دارند. سرعت شاتر این دوربین جدید حداقل ۳۰ ثانیه و حداکثر ۱ به ۸۰۰۰ ثانیه است.
دوربین Alpha ۷S برای فیلمبرداری با وضوح ۴K نیاز به ضبط‌کننده جانبی دارد که از طریق HDMI به آن متصل می‌شود. این دوربین همچنین امکان فیلمبرداری Full HD با سرعت ۶۰ فریم در هر ثانیه را هم دارد.
این دوربین جدید از امکانات ارتباطی Wi-Fi و NFC هم بهره می‌برد تا با استفاده از آنها قابلیت انتقال بی‌سیم عکس‌ها به گوشی و تبلت را امکان‌پذیر کند. دوربین جدید بدون آینه Sony وزنی برابر ۴۴۶ گرم دارد که در صورت اضافه شدن لنزهای مختلف وزن آن افزایش پیدا
می‌کند.
هر چند شرکت Sony هنوز اطلاعاتی درباره زمان و قیمت عرضه دوربین Alpha ۷S اعلام نکرده است، اما دو مدل قبلی آن یعنی Alpha ۷ با قیمت ۱۷۰۰ دلار و Alpha ۷R با قیمت ۲۳۰۰ دلار به بازار عرضه شده بودند. با این حال انتظار می‌رود قیمت عرضه این دوربین جدید هم نسبتا بالا
باشد.