مراقب استفاده از گوشی‌های موبایل باشید
موبنا- معمولا کاربران از گوشی‌های موبایل‌شان بدون تدابیر امنیتی استفاده می‌کنند و باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای آنها می‌شود.
بسیاری از افراد هنگام سفر با گوشی خود عکاسی می‌کنند و بلافاصله به ارسال این تصاویر به شکل آنلاین می‌پردازند. بنابراین بیش از ۷۵ درصد سارقان و مجرمان با استفاده از شبکه‌های اجتماعی به اطلاعات این کاربران دسترسی پیدا می‌کنند. همچنین بسیاری از افراد بدون اینکه GPS یا برنامه‌های نشانگر موقعیت مکانی دستگاه‌شان را خاموش کنند به انتشار تصاویر و عکس‌های خود با استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌پردازند.
بسیاری از کلاهبرداری‌ها از طریق افرادی صورت می‌گیرد که خود را کارمندان بانک‌ معرفی می‌کنند، بنابراین ۲۷ درصد سرقت اطلاعات از طریق تماس‌های تلفنی و کلاهبرداری از حساب‌های بانکی صورت می‌گیرد.
گوشی‌های هوشمند ظرافت خاصی دارند و لازم است که با استفاده از قاب محافظ از آنها نگهداری کرد، اما آمارها نشان داده ۲۵ درصد دارندگان گوشی‌های هوشمند از قاب استفاده نمی‌کنند و در صورت ضربه خوردن یا خیس شدن گوشی اطلاعات‌شان از دست می‌رود.
معمولا افراد در هر جایی به دنبال سرویس‌های Wi-Fi می‌گردند تا از طریق گوشی هوشمند خود به اینترنت متصل شوند. آمارها نشان داده که ۵۲ درصد افراد به شبکه‌های بی‌سیم ناامن متصل می‌شوند.
براساس تحقیقات، ۶۰ درصد کاربران تمایلی به بیمه کردن گوشی خود هنگام خرید ندارند، بنابراین در اثر اتفاقاتی که برای گوشی می‌افتد مستلزم پرداخت هزینه‌های گزافی می‌شوند.