وزیر ارتباطات ضمن انتقاد از عدم دسترسی کاربران ایرانی به برنامه‏های سامسونگ، به نماینده این شرکت در ایران مهلت داد تا برای حل این مشکل اقدام کند.
محمود واعظی دراین باره اظهار کرد: مدتی است که امکان استفاده از Samsung apps برای خریداران گوشی سامسونگ مقدور نیست، با توجه به اینکه حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان یکی از برنامه‏های اصلی بنده است، مراتب از طریق مذاکره نماینده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با نمایندگی سامسونگ پیگیری شده و با توجه به بهبود فضای حاکم بر کسب و کار شرکت‌های بین‌المللی در کشور، رفع موانع موجود و میزان قابل توجه سهم بازار گوشی سامسونگ، مقرر شد نمایندگی مذکور پس از اعمال تنظیمات و تغییرات لازم از تاریخ ۱۶/۱/۱۳۹۳ سرویس مذکور را در اختیار کاربران ایرانی قرار دهد. شرکت سامسونگ پیش از این در اردیبهشت‌ماه سال‌جاری اعلام کرده بود که فروشگاه آنلاین برنامه‏های موبایل را در ایران می‏بندد. سامسونگ به مشتریان خود در ایران اطلاع داده بود که از یکم خرداد (٢٢ مه) دیگر به فروشگاه آنلاین برنامه‏های موبایل سامسونگ دسترسی نخواهند داشت و به آنان توصیه کرده بود که پیش از آن تاریخ نرم‏افزارهای مورد نظرشان را به روز کنند. شرکت سامسونگ البته بابت این مساله از مشتریان ایرانی خود عذرخواهی کرده و یادآور شده بود به‌دلیل موانع قانونی ناگزیر به اعمال چنین محدودیتی است.
پیش از این شرکت‌هایی چون گوگل، اپل و مایکروسافت نیز محدودیت‏هایی برای دسترسی کاربران ایرانی به محصولات خود اعمال کرده‏اند، البته سامسونگ برخلاف این شرکت‌ها در ایران نمایندگی فعال دارد و خدمات خود را به مشتریان ایرانی ارائه می‏دهد.

مهلت وزیر ارتباطات به شرکت سامسونگ در ایران