خبرگزاری مهر- مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران از تجمیع قبوض تلفن ثابت و موبایل از سال آینده با هدف کاهش هزینه و نیز افزایش رضایت‌مندی مشترکان خبر داد و گفت:
با اجرای این طرح بالغ بر نصف قبوض تلفن از سال آینده در تهران صادر نخواهد شد.علیرضا صیدی با بیان اینکه صدور هر قبض تلفن ثابت ۱۵۰تومان هزینه دربردارد، افزود: مشکلاتی نیز برای توزیع قبوض در سطح شهر وجود دارد که درصدد هستیم این مشکلات را رفع کنیم، بر این اساس با توجه به اینکه باید ارتباطمان را با مشترکان همچنان حفظ کنیم در حال پیاده‌سازی طرحی با اپراتور همراه اول هستیم تا قبوض تلفن ثابت و موبایل را در تهران تجمیع کرده و مشترکان در هر دوره برای این ۲ سرویس یک قبض دریافت کنند. وی گفت: با اجرای این طرح از سال آینده برآورد شده است که حدود ۵/۷ میلیون قبض صادر نمی‌شود و از این لحاظ صرفه اقتصادی به همراه خواهد داشت. وی با بیان اینکه امکان قطع پیامک‌های تبلیغاتی تلفن ثابت وجود دارد، گفت: با راه‌اندازی سرویس پیامک تلفن ثابت هم‌اکنون شاهد افزایش میزان پیامک‌های تبلیغاتی از طریق خطوط تلفن ثابت هستیم که تاکنون نیز با شکایت مشترکان روبه‌رو نبوده است، اما چنانچه مشترکان تمایلی به دریافت این پیامک‌ها نداشته باشند می‌توانند درخواست خود را با مراجعه به مراکز مخابراتی سطح شهر تهران اعلام کنند که از لحاظ فنی امکان قطع این پیامک‌های تبلیغاتی وجود دارد. مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران با بیان اینکه در سال ۹۲ بالغ بر ۶۳۳ هزار و ۴۰۰ شماره تلفن ثابت و ۱۱۵ هزار خط ADSL واگذار شده است، گفت: هم‌اکنون ضریب نفوذ تلفن ثابت در تهران ۵۰ درصد و ضریب نفوذ ADSL، ۲۵.۸ درصد است.
وی با بیان اینکه به‌دلیل کمبود تجهیزات و تعویق ترخیص این تجهیزات از گمرک و مشکلات بانکی مشتریان در صف انتظار دریافت تلفن ثابت هستند، افزود: هم‌اکنون ۵۵هزار فیش تلفن در نوبت دریافت داریم که پیش‌بینی می‌شود برای سال ۹۳ با رفع مشکل تجهیزات به این درخواست‌ها پاسخ دهیم.
وی همچنین از رفع مشکل پشتیبانی خطوط ADSL در تهران برای سال آینده خبر داد و گفت: هم‌اکنون سیستم پشتیبانی مشترکان ADSL در استان البرز راه‌اندازی شده و برای سال آینده نیز این سیستم در تهران راه‌اندازی می‌شود تا مشکلات پشتیبانی از مشترکان سرویس اینترنت پرسرعت رفع شود. در همین حال درصدد افزایش پهنای باند اینترنت برای سال آینده‌ایم تا مشکل سرویس دهی به مشترکان اینترنت مرتفع شود.