خبرگزاری فارس- هرچند هنوز از گوشی هوشمند جدید New HTC One رونمایی نشده است، اما به تازگی سایت‌های خبری تصاویر کاملا واضحی از آن ارائه داده‌اند.
به گزارش وی آر زون پیش از این قرار بود که سازنده موبایل تایوانی HTC این مدل جدید از گوشی هوشمند خود را پنجم مارس رونمایی کند، اما حالا مشخصات کاملی از آن به بیرون درز کرده است. پرچمدار جدید HTC از پردازنده Snapdragon ۸۰۱ با فرکانس کاری ۲/۳ گیگاهرتز برخوردار است که البته سامسونگ هم در جدیدترین مدل خود یعنی گلکسی اس ۵ از همین پردازنده با فرکانس متفاوت استفاده کرده است. حافظه رم ۲ گیگابایتی و همچنین حافظه ذخیره‌سازی داخلی آن ۱۶ گیگابایت، نمایشگر ۵ اینچی با کیفیت تصویر ۱۰۸۰ پیکسل و همچنین دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی از ویژگی‌های خاص New HTC One است. اچ‌تی‌سی برای اسمارت فون New HTC One خود یک باتری ۲۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تعبیه کرده و ابعاد آن برابر ۱۴۶/۳۶ در ۷۰/۶ در ۹/۳۵ میلی‌متر گزارش شده است. از ۱۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی این دستگاه حدود ۱۰ گیگابایت آن در دسترس است که البته به کمک درگاه میکرو SD امکان افزایش حافظه ذخیره‌سازی تا ۱۲۸ گیگابایت وجود دارد. HTC جدید از همان دوربین اولتراپیکسل ۴ مگاپیکسلی که در نسل قبل نیز استفاده شده بود، بهره می‌برد. سنسور اصلی دوربین این تلفن ۱/۳ اینچی است و لنز آن از f/۲. ۰ پشتیبانی می‌کند.


اپل برای فروش هر گوشی ۴۰ دلار از سامسونگ می‌گیرد
موبنا- اگرچه دادگاهی به تازگی سامسونگ را به پرداخت یک جریمه کلی موظف کرده، اما اپل خواستار دریافت ۴۰ دلار به ازای فروش هر دستگاه آندرویدی شده است.
به گزارش اخبار خارجی «موبنا»، شرکت سامسونگ از سال ۲۰۱۲ به‌دلیل نقض امتیازات اختراعات اپل، بارها به دادگاه کشیده شد. بر این اساس، سال گذشته دادگاه سامسونگ را به پرداخت یک میلیارد دلار جریمه محکوم کرد. در پی این جریمه سنگین، سامسونگ درخواست تجدید نظر کرد، بنابراین هفته گذشته دوباره دادگاهی در آمریکا تشکیل شد و بر اساس آن سامسونگ به پرداخت ۹۳۰ میلیون دلار جریمه محکوم شد، با این حال اپل دست‌بردار نیست و ادعا می‌کند که سامسونگ نباید گوشی‌هایش را در بازار آمریکا به فروش برساند و در صورت فروش، به ازای هر دستگاه باید ۴۰ دلار به اپل بپردازد.
بنابراین به نظر می‌رسد ۴۰ دلار به ازای فروش هر گوشی یا تبلت آندرویدی، بیش از حد جریمه سامسونگ شود و در هر سال، می‌تواند درآمد اضافی برای اپل به دنبال داشته باشد.
با این حال هنوز مشخص نیست که آیا این دو شرکت همچنان به اختلافات خود ادامه می‌دهند یا بالاخره به توافق می‌رسند. براین اساس به نظر می‌رسد این مشکلات همچنان ادامه دارد.