یک مینی پی‌سی جدید و با قابلیت
دنیای‌اقتصاد- در سال‌های اخیر مینی پی‌سی‌ها طرفداران زیادی در میان کاربران مختلف پیدا کرده‌اند. NUCهای شرکت Intel هم یکی از این مدل‌ها هستند که به خاطر ابعاد و وزن سبک می‌توانند همیشه و همه جا همراه کاربرانشان باشند. این ابزارها در دو مدل مجهز به پردازنده‌های Core i3 و Core i5 هاسول به بازار عرضه شده است. حالا شرکت Shuttle هم یک مدل از این مینی پی‌سی‌ها را با نام DS81 به بازار معرفی کرده است.
این محصول به‌عنوان رقیبی قدرتمند با پردازنده Core i7 هاسول، ورودی و خروجی‌های متنوع و یک سیستم خنک‌‌کننده پیشرفته معرفی شده است.
شرکت Intel با معرفی مدل NUC ثابت کرد که یک کامپیوتر شخصی با پردازنده هاسول و پشتیبانی از فرمت ۴K می‌تواند ابعادی کوچک و سبک داشته باشد. با این حال اما محصول مدل DS۸۱ شرکت Shuttle با ابعادی کمی بزرگ‌تر از NUC هم یک کامپیوتر شخصی قدرتمند در ابعادی کوچک است. این دستگاه مبتنی بر پردازنده قابل ارتقای Core i۷ هاسول است و مانند نسخه قدیمی‌تر آن یعنی DS۶۱ مجهز به یک سیستم خنک‌کننده پیشرفته است که باعث می‌شود تا این دستگاه بتواند تا دمای ۵۰درجه سانتی‌گراد هم کار کند. DS۸۱ امکانات ارتباطی مختلفی دارد و مجهز به دو پورت PCIe Mini، دو اسلات کارت حافظه تا ۱۶ گیگابایت، ۶ پورت USB شامل ۲ پورت USB 3.0است و از سه خروجی نمایشگر یعنی یک HDMI و 2 DisplayPort و 2پورت‌ اترنت بهره می‌برد. گویا این شرکت تصمیم دارد مینی پی‌سی جدیدش را تا آخر ماه مارس و با قیمت پایه 250 دلار روانه بازار کند.