فیس‌بوک در پی تصاحب هواپیماهای بدون سرنشین
خبرگزاری فارس- فیس‌بوک در حال مذاکره برای خرید شرکت تیتان ایرواسپیس است که در زمینه تولید هواپیماهای بدون سرنشین با برد بلند فعالیت می‌کند.
به گزارش رویترز، فیس‌بوک با هدف استفاده از این هواپیماها برای فراهم کردن اتصال به اینترنت بی‌سیم برای کاربران در نقاط کمتر توسعه یافته جهان، اقدام به خرید این شرکت کرده است. این اقدام فرصت اتصال به اینترنت را برای میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان از جمله کشورهای آسیایی و آفریقایی فراهم خواهد کرد. ارزش مالی این قرارداد بالغ بر ۶۰ میلیون دلار ارزیابی شده است. بنا به اعلام شرکت تیتان که در پایگاه رسمی آن ارائه شده است این شرکت در زمینه تولید ماهواره‌ها و هواپیماهای بدون سرنشین با سوخت خورشیدی فعالیت می‌کند.
یکی از محصولات این شرکت هواپیمایی است که می‌تواند بالغ بر پنج سال و بدون نیاز به فرود در ارتفاع ۶۵ هزار پایی پرواز کند. طول بال‌های این هواپیمای بدون سرنشین ۵۰ متر است که کمی کوتاه‌تر از طول بال هواپیمای تجاری بوئینگ ۷۷۷ است. بنا به اعلام منابع آگاه، این هواپیما می‌تواند با پرواز در ارتفاع بالا و بدون نیاز به سوختگیری ماموریت‌هایی نظیر ارتباطات، انتقال اطلاعات، تصویربرداری و انتقال تصاویر و بررسی شرایط جوی را انجام دهد. تاکنون فیس‌بوک در این باره به صورت رسمی اظهارنظر یا اطلاع‌رسانی نکرده است.