کارت حافظه مقاوم با پشتیبانی از فرمت 4K
دنیای اقتصاد- ذخیره‌سازی اطلاعات در سال‌های اخیر اهمیت زیادی برای اغلب کاربران در سرتاسر دنیا پیدا کرده‌اند. درست به همین دلیل هم هست که این روزها اغلب ابزارهای دیجیتال شخصی مانند موبایل‌های هوشمند و تبلت‌ها مجهز به اسلات کارت حافظه برای ارتقای ظرفیت ذخیره‌سازی خود هستند. این در حالی است که ورود فرمت 4K برای تماشای فیلم در سال‌های اخیر باعث شده است تا اغلب محصولات جدیدی که به بازار عرضه می‌شوند از این فرمت پشتیبانی کرده و نیاز به فضای ذخیره‌سازی مناسب برای ذخیره فایل‌های با این فرمت داشته باشند. با این اوصاف است که شرکت SanDisk به تازگی یک کارت حافظه جدید را به بازار معرفی کرده است.
این کارت حافظه که از نوع microSD است، ظرفیت ۱۲۸ گیگابایتی داشته و امکان پشتیبانی از فرمت ۴K را هم دارند. از آنجایی که ابزارهای دیجیتال هوشمند جدید با امکان پشتیبانی از فرمت ۴K به بازار عرضه می‌شوند و اغلب آنها هم فضای کافی و مناسب برای ذخیره این فایل‌ها در اختیار ندارند، انتظار می‌رود این کارت حافظه جدید در بازار با استقبال خوبی مواجه شود.
این کارت حافظه جدید امکان انتقال اطلاعات با سرعت ۳۰ مگابایت در هر ثانیه را داشته و ساختاری مقاوم دارد که آن را در برابر آب، تغییرات ناگهانی دما، اشعه ایکس، شک و جریان مغناطیسی حفظ می‌کند. شرکت SanDisk اعلام کرده است که این محصول را به زودی و با قیمت ۱۲۰ دلار به بازار عرضه خواهد کرد و به فروش عمومی می‌رساند.