دنیای‌اقتصاد- این روزها ابزارهای دیجیتالی که برای تناسب اندام به بازار عرضه شده‌اند بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. از پخش‌کننده‌های موسیقی گام شمار و... که بگذریم برخی از شرکت‌های تولیدکننده اقدام به تولید دستگاهی پوشیدنی کرده‌اند که با بررسی وضعیت بدن دستورات غذایی یا نکات خاصی را به کاربر گوشزد می‌کنند.

Razer هم یکی از این برندها است. این شرکت تولیدکننده تجهیزات بازی و سرگرمی دستبند هوشمندی با نام NABU برای کمک به تناسب اندام کاربران به بازار معرفی کرده است.
این دستبند هوشمند که در حقیقت ترکیبی از ساعت‌هوشمند و دستبند تناسب اندام است، این توانایی را دارد که با دستگاه آندرویدی یا iOS از طریق بلوتوث ۰/۴ یا بالاتر ارتباط برقرار کرده و در مورد پیام‌ها و ایمیل‌ها به کاربر اطلاع‌رسانی کند.
ویژگی دیگری که این دستبند هوشمند ریزر را از ساعت‌های هوشمند متمایز کرده این است که برخلاف ساعت‌های هوشمند که اطلاعات کاربر را روی مچ نمایش می‌دهند، ریزر راهکار دیگری را برگزیده است.
ریزر دو نمایشگر OLED یکی روی مچ و دیگری داخل مچ تعبیه کرده است. نمایشگر رویی که Public Icon خوانده می‌شود با استفاده از علایم خاصی ماهیت پیغام را نشان می‌دهد و اطلاعات بیشتر و متن پیغام‌ها و... در اصل روی نمایشگر سمت داخل مچ که Private Message Screen نامیده شده منعکس می‌شود.
علاوه بر اینها یک شتاب‌سنج داخلی نیز در این مچ‌بند تعبیه شده و تنها زمانی که مچ دست را برگردانید پیغام صفحه‌ شخصی نمایان
می‌شود.
ریزر همچنین از تکنولوژی اختصاصی خود برای ارتباط با دیگر دارندگان این دستبند روی این محصول استفاده کرده است و در فواصل زمانی معین فاصله‌ اطراف را برای یافتن دیگر دارندگان احتمالی Nabu مورد جست‌وجو قرار می‌دهد.
زمانی که شخصی با دستبند مشابه یافت شد، افراد می‌توانند از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی مورد پشتیبانی با یکدیگر تماس برقرار
کنند.
Nabu نیز همانند دیگر دستبندهای هوشمند، مقدار کالری سوزانده شده، فاصله طی شده، قدم‌های برداشته شده، پله‌های طی شده و ساعات خواب کاربر را اندازه‌گیری خواهد کرد. این اطلاعات می‌تواند با اپلیکیشن همگام اختصاصی که برای هر دو سیستم‌عامل مطرح آندروید و iOS ارائه شده است به اشتراک گذاشته شده و مورد بررسی قرار گیرد.
هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت این دستبند هوشمند شرکت Razer در دست نیست.