دنیای اقتصاد - مشترکان همراه اول می‌توانند در قالب کمپین نوروزی، تا 80 درصد از تخفیفات رومینگ بین‌الملل بهره‌مند شوند. به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، به‌منظور کاهش هزینه‌های مشترکان اپراتور اول در کشورهای طرف قرارداد، همراه اول در قالب کمپین نوروزی رومینگ در 10 کشور پر تردد برای ایرانیان تا 80 درصد تخفیف ارائه می‌دهد.
بر اساس این گزارش، این تخفیف ویژه شامل مکالمات دریافتی، مکالمات داخلی، مکالمات با ایران، دریافت و ارسال پیامک می‌شود. تخفیفات کمپین نوروزی رومینگ، از ۵ اسفند امسال تا پایان فروردین۹۳ شامل مشترکان همراه اول در کشورهای عربستان، عراق، امارات، ترکیه، افغانستان، آذربایجان، قزاقستان، ایتالیا، سوئد و نروژ می‌شود. همراه اول توصیه کرده است با توجه به اینکه شارژینگ سیم‌کارت‌های اعتباری به‌صورت آنلاین انجام می‌شود؛ مشترکان به‌منظور مدیریت بهتر هزینه‌های رومینگ بین‌الملل، در سفرهای خارجی از این سیم‌کارت‌ها استفاده کنند.
هم‌اکنون همراه اول با ۲۷۱ اپراتور در ۱۱۲ کشور، قرارداد رومینگ بین‌الملل دارد که همگی به طور مستقیم و بدون واسطه منعقد شده‌اند. همراه اولی‌ها می‌توانند از طریق تماس با مرکز اطلاع‌رسانی ۹۹۹۰، ارسال پیامک با متن «نام یا کد کشور بدون صفر» به ۸۰۷۰ و ارسال پیامک با متن «R، نام یا کد کشور بدون صفر» به ۹۹۰۰۰۹۰، از تعرفه‌های رومینگ و مکالمات بین‌الملل در کشور موردنظر اطلاع یابند.