کنگره جهانی موبایل در حالی از دیروز در بارسلون آغاز به‌کار کرد که بسیاری از غول‌های موبایل تازه‌ترین محصولات خود را آماده نمایش در این رویداد کرده‌اند.
این نمایشگاه یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های ارائه گوشی‌های هوشمند در جهان محسوب می‌شود، به گونه‌ای که نمایش مناسب آخرین دستاورد شرکت تولیدکننده می‌تواند فروش خوبی را در آینده برای آنها به همراه داشته باشد. بر اساس آخرین اعلام برخی شرکت‌ها پنج ابزار جدید به بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان به این تجهیزات در این نمایشگاه معرفی خواهد شد که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد:
HTC desire
اچ‌تی‌سی هنوز آمادگی معرفی دستگاه شاخص خود را ندارد، اما به نظر می‌رسد این تولیدکننده محصول جدید خود را در میانه‌های برگزاری نمایشگاه معرفی کند. محصول جدید اچ‌تی‌سی، Desire خواهد بود که فبلتی با صفحه نمایشگر ۵/۵ اینچی است، این فبلت از پردازنده ۶/۱ گیگاهرتزی چهار هسته‌ای بهره می‌برد و رم آن ۵/۱ گیگابایت اعلام شده است. فبلت جدید اچ‌تی‌سی دارای حافظه اصلی هشت گیگابایت بوده و به دو دوربین ۱۳ و پنج مگاپیکسلی مجهز است. این فبلت اولین محصول اچ‌تی‌سی خواهد بود که به رابط کاربر Sense ۶/۰ مجهز است.
Samsung Galaxy S۵
بدون شک این گوشی ستاره نمایشگاه بارسلون است. این گوشی برترین محصول شرکت کره‌ای سامسونگ خواهد بود و احتمالا در ماه مارس به بازار عرضه خواهد شد. برخی مشخصات این گوشی عبارت است از: صفحه نمایشگر لمسی ۲/۵ اینچی، دوربین ۱۶ مگاپیکسلی، بدنه آلومینیومی و ضد آب، حسگرهای تشخیص اثر انگشت.
LG G۲ Pro
آخرین فبلت تولیدی LG، فبلت LG G۲ Pro است که از نظر مشخصات فنی تغییرات قابل توجهی در اندازه، وضوح تصویر و همچنین کارآیی نسبت به LG G Pro۲ خواهد داشت. این گوشی از یک صفحه نمایشگر ۹/۵ اینچی، پردازنده چهار هسته‌ای، رم سه گیگ و دوربین ۱۳ مگاپیکسلی بهره خواهد برد.
۲ Sony Xperia Z
پیش‌بینی می‌شود این گوشی دارای مشخصات فنی نزدیک به S۵ سامسونگ از نظر طراحی و همچنین برخی مشخصات فنی باشد. بر اساس برخی گزارش‌ها این گوشی صفحه نمایشگری معادل ۲/۵ اینچ خواهد داشت و به پردازنده ۳/۲ گیگاهرتزی چهارهسته‌ای مجهز خواهد بود، رم این گوشی نیز سه گیگ و دوربین آن نیز ۲۰ مگاپیکسلی است.