استرالیا و ایتالیا در صدر
خبرگزاری مهر- جدیدترین گزارش منتشرشده در زمینه سرعت اینترنت موبایل در جهان حاکی از آن است که استرالیا با 24/5 مگابیت در ثانیه دارای بالاترین سرعت اینترنت در جهان است.
این کشور با سرعت متوسط دانلود ۲۴/۵ مگابیت در ثانیه روی شبکه نسل چهارم(۴G) در راس فهرست قرار دارد و پس از آن نیز ایتالیا با سرعت دانلود ۲۲/۲ مگابیت بر ثانیه ایستاده است. در این گزارش که همه ساله توسط شرکت انگلیسی اوپن سیگنال تهیه می‌شود آمده است، استرالیا با وجود سرعت اینترنت بالا، در زمانی قابل دسترسی نیست و از نظر پوشش زمانی دسترسی به اینترنت نسل چهارم، این کره‌جنوبی است که با ۹۱ درصد مواقع زمانی، در رأس این لیست قرار گرفته است. سرعت دانلود اینترنت همراه در کره‌جنوبی ۱۸/۶ مگابیت بر ثانیه گزارش شده است. استرالیایی‌ها فقط ۵۸ درصد مواقع به اینترنت پرسرعت خود دسترسی دارند و از این نظر رتبه نهم جهان را به خود اختصاص داده‌اند.
شرکت انگلیسی اوپن سیگنال که سرعت دانلود جهانی را با استفاده از داده‌های اپلیکیشن تلفن همراه خود رصد می‌کند توسط ۶ میلیون کاربر اینترنت نسل چهارم جهان استفاده می‌شود. استرالیا طی سه سال اخیر شبکه اینترنت خود را از نسل سوم به نسل چهارم ارتقا داده است، تا بتواند به نیاز کاربران اینترنت موبایل پاسخ دهد.
براساس اعلام اوپن سیگنال، فناوری نسل چهارم سرعتی را عرضه می‌کند که پنج برابر سریع‌تر از نسل سوم است. این داده جدید نشان می‌دهد که در نیمه دوم سال ۲۰۱۳ سرعت پوشش کلی استرالیا ۴۲ درصد نسبت به نیمه دوم سال ۲۰۱۰ افزایش یافته است.
براساس اعلام اوپن سیگنال برزیل، هنگ‌کنگ، دانمارک، کانادا، سوئد، کره‌جنوبی، انگلیس، فرانسه، آلمان، مکزیک، روسیه، ژاپن، آمریکا و فیلیپین پس از استرالیا و ایتالیا رتبه‌های سوم تا چهاردهم را به خود اختصاص داده‌اند.