حافظه فلش با طرح اسب تک شاخ
دنیای‌اقتصاد- سال جدید در راه است؛ سالی که در طالع‌بینی چینی با نام «اسب» شناخته می‌شود.
درست به همین دلیل هم شرکت Silicon Power که یکی از تولیدکنندگان فعال بازار محصولات ذخیره‌سازی است، یک حافظه فلش جالب با طرح اسب تک شاخ را روانه بازار کرده است.
به طور کلی شرکت Silicon Power در زمینه طراحی و تولید انواع فلش مموری، کارت حافظه، هارد اکسترنال، انواع DRAM و درایوهای SSD فعالیت می‌کند. این شرکت طبق اعلام «پری» مدیرعامل آن حالا سابقه ۱۰ ساله از حضور در بازار را دارد. او در کنفرانس مطبوعاتی که شنبه گذشته توسط نمایندگی رسمی محصولاتSilicon Power در ایران یعنی شرکت داده‌پرداز رایانه متین برگزار شده بود، گفت:
«شرکت Silicon Power در سال ۲۰۰۳ در تایوان افتتاح شد و به‌تدریج فعالیت خودش را در کشورهای دیگر مانند هلند، ژاپن، هند، روسیه، آمریکا، ترکیه و ایران گسترش دادیم تا به این ترتیب عنوان اولین شرکت تایوان از نظر سرعت رشد در صنعت IT را در اختیار بگیریم. Silicon Power در طول ۱۰ سال با متوسط نرخ رشد سالانه ۲۰ درصدی به رشد خودش در بازارهای مختلف ادامه داده است.»
در ادامه او به بازار داغ ایران اشاره کرد و گفت: «اگرچه کیفیت برای ما یکی از مهم‌ترین اصول است، اما طراحی هم اهمیت زیادی دارد. به خصوص در بازار ایران که مردمی هنردوست دارد، طراحی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. به همین دلیل هم ما محصولاتی مانند فلش‌مموری‌ها با طراحی خاص برای خانم‌ها یا فلش‌مموری با طرح اسب به مناسبت سال جدید را به بازار این کشور عرضه می‌کنیم.» Silicon Power همچنین به‌خاطر محصولاتی مانند هاردهای اکسترنال مقاوم ضدآب و ضدضربه با طراحی کاربر پسند، کارت‌های حافظه Wi-Fi برای دوربین‌های عکاسی، فلش مموری OTG مخصوص گوشی‌های موبایل و کارت‌های حافظه اولترا اچ دی ویژه دوربین‌های عکاسی و فیلمبرداری اولترا اچ‌دی هم در بازار شناخته می‌شود.
«بهزاد یگانه» مدیرعامل شرکت داده‌پرداز رایانه متین هم درباره فعالیت این شرکت در بازار گفت: «شرکت ما در بازار به‌عنوان گارانتی رسمی برندهای Silicon Power، Apacer و TQI شناخته می‌شود، البته اخیرا ما در زمینه عرضه تبلت‌های دو برند Asus و Huawei هم در بازار فعالیت می‌کنیم و سعی داریم در سال آینده فعالیت‌های خودمان را گسترش بدهیم. در حال حاضر شرکت داده‌پرداز رایانه متین در هشت شهر بزرگ کشور دفاتر ارائه خدمات دارد و ما سعی داریم «متین» به‌عنوان یک گارانتی مطمئن در بازار کشور شناخته بشود.» همچنین رئیس هیات‌مدیره شرکت داده‌پرداز رایانه متین هم درباره سهم این شرکت از بازار ایران گفت: «سهم بازار در ایران اصولا متغیر است و شرکت یا موسسه تحقیقاتی معتبری برای بررسی و مشخص کردن سهم بازار برندهای مختلف از بازار در کشور نداریم، هرچند تهران بازار بزرگی محسوب می‌شود، اما ما بیشتر روی شهرهای بزرگ غیر از تهران تمرکز داریم و به طور کلی می‌توانیم بگوییم که Silicon Power حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد از سهم بازار فلش مموری‌ها در ایران را در اختیار دارد. به طور کلی اما می‌توان گفت حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد از بازار حافظه ایران در اختیار شرکت متین است.»