خبرگزاری فارس- شرکت مایکروسافت با هدف جلوگیری از افزایش سهم رقبا در بازار نرم‌افزار، قیمت ویندوز 1/8 را برای تولیدکنندگان سخت‌افزارهایی مانند لپ‌تاپ و تبلت تا ۷۰ درصد کاهش داد.
به گزارش بلومبرگ، مایکروسافت با هدف مقابله با گسترش استفاده از سیستم‌عامل‌های رقیب ویندوز توسط شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات سخت‌افزاری، قیمت ویندوز ۱/۸ را از ۵۰ دلار به ۱۵ دلار کاهش داد. این کاهش قیمت شامل تولیدکنندگان عمده لپ‌تاپ و تبلت‌هایی است که با قیمت کمتر از ۲۵۰ دلار در بازار عرضه می‌شود که همین امر کاهش قابل توجه قیمت این تولیدات را در بازار در پی خواهد داشت. این اقدام در جهت جلوگیری از گرایش بیش از پیش تولیدکنندگان و همچنین مصرف‌کنندگان به استفاده از کروم‌بوک با سیستم‌عامل GOOG تولید شده توسط شرکت گوگل است که به نسبت ویندوز قیمت پایین‌تری داشته و هزینه‌های تولید را برای تولید کنندگانی که سیستم‌عامل را به‌عنوان پیش نصب شده به مشتریان ارائه می‌دهند به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.
یکی دیگر از علل این کاهش قیمت توسط ویندوز، دستیابی و گسترش سهم آن در بازار ۸۰ میلیونی تولید تبلت است. شرکت مایکروسافت طی سه ماه آخر سال گذشته با کاهش قابل توجه سود مواجه شد، که یکی از اصلی‌ترین علل آن افزایش رقابت محصولات آن با گوگل و اپل در سطح بازار طی ماه‌های اخیر است.