حمله گوشی‌های شیائومی به بازارهای جهانی
موبنا- شرکت چینی Xiaomi که به تازگی توانسته در زمینه فروش گوشی سهم قابل توجهی از بازار چین را به خود اختصاص دهد، جدیدترین گوشی‌ هوشمندش را وارد بازار جهانی می‌کند. به گزارش «موبنا»، Xiaomi یکی از شرکت‌های معروف چینی است که در زمینه ساخت گوشی‌های هوشمند ارزان‌قیمت فعالیت می‌کند. در حال حاضر میانگین قیمت گوشی‌های این برند 130 دلار بوده و این شرکت چینی قصد دارد در بسیاری از بازارهای دنیا نفوذ کند.

Xiaomi توانست اواخر سال 2013 با فروش 100 هزار دستگاه گوشی در کمتر از پنج دقیقه رکورد خوبی در بازار موبایل دنیا به ثبت برساند. این شرکت چینی به تازگی دفتری در سنگاپور راه‌اندازی کرده و در تلاش است تا اواخر سال‌جاری میلادی به بازارهای اروپا و آمریکای شمالی نیز نفوذ کند.
Xiaomi چندی پیش میزبان استیو وزنیاک یکی از موسسان اپل بود. وی هنگام بازدید از این شرکت اعلام کرد که شیائومی قدرت بالقوه‌ای دارد و به‌زودی می‌تواند در رده بزرگ‌ترین تولیدکنندگان دنیا قرار گیرد.
جدیدترین گوشی شیائومی که با نام بین‌المللی Redmi معرفی شده، دارای صفحه نمایش 7/4 اینچی با وضوح 720 پیکسل است و از پردازنده چهار هسته‌ای MediaTek با قدرت 5/1 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به دوربین هشت مگاپیکسلی، یک گیگابایت RAM، چهار گیگابایت حافظه داخلی و باتری دو هزار میلی‌آمپری اشاره کرد.