دوربین‌های عکاسی با کیفیت و نه‌چندان سنگین
دنیای‌اقتصاد- شرکت Sony به تازگی محصولات جدیدی را به بازار انواع دوربین‌های عکاسی دیجیتال معرفی کرده است.
دوربین مدل WX350 یکی از جدیدترین این محصولات است که طراحی کامپکت داشته و از لنزهای سری G این شرکت بهره می‌برد. این دوربین قابلیت عکاسی با وضوح 2/18 مگاپیکسلی را داشته و از پردازشگر تصویر Bionz X این شرکت بهره می‌برد. این دوربین مجهز به نمایشگر 3 اینچی LCD است و حداکثر حساسیت آن در هنگام عکاسی به 12800 می‌رسد. این دوربین دارای لرزشگیر تصویر اپتیکال بوده و از کارت‌های حافظه MS Duo، SD و SDHC برای ذخیره عکس‌ها پشتیبانی می‌کند. این دوربین قابلیت فیلمبرداری با وضوح full HD و سرعت 60 فریم در هر ثانیه را داشته و از امکانات ارتباطی مانند Wi-Fi و NFC بهره می‌برد. با این همه، اما شرکت Sony هنوز اطلاعاتی درباره زمان و قیمت عرضه این دوربین اعلام و منتشر نکرده است.
دوربین a۶۰۰۰ هم محصول جدید دیگری از Sony است که به‌تازگی و به صورت رسمی به بازار معرفی شده است. این دوربین طراحی شبیه به دوربین‌های بدون آینه NEX این شرکت داشته و ساختار مبتنی بر لنزهای قابل تغییر دارد، اما DSLR نیست. این دوربین برای آن دسته از کاربران دوربین‌های DSLR طراحی شده است که به دنبال دوربین‌های کامپکت، اما با کیفیت بالا هستند. این دوربین قابلیت عکاسی با وضوح ۳/۲۴ مگاپیکسل را داشته و ساختاری بسیار شبیه به دوربین مدل NEX-۶ این شرکت دارد. حداکثر حساسیت این دوربین هنگام عکاسی به ۲۵۶۰۰ می‌رسد و سرعت عکاسی آن بسیار بالاتر از مدل‌های مشابه خودش است. این دوربین دارای پردازشگر تصویر BIONZ X بوده و از نمایشگری با قابلیت چرخش بهره می‌برد. Sony، اما اطلاعات عرضه دقیق این دوربین جدیدش را هم اعلام نکرده است، اما انتظار می‌رود این دوربین هم مانند مدل مشابه NEX-۶ با قیمتی در حدود ۶۵۰ دلار برای بدنه به فروش برسد.
دوربین جدید دیگر Sony با مدل HX۴۰۰V به بازار معرفی شده است. این دوربین مجهز به حسگر Exmor CMOS است که امکان عکاسی با وضوح ۴/۲۰ مگاپیکسل را به کاربرانش می‌دهد. این دوربین همچنین از لنز ZEISS Vari-Sonnar T بهره می‌برد که قابلیت زوم اپتیکال تا ۵۰ برابر را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. این دوربین حرفه‌ای از امکانات ارتباطی به روز مانند Wi-Fi و NFC برای انتقال عکس‌ها بهره می‌برد و امکان فیلمبرداری با وضوح full HD با سرعت ۶۰ فریم در هر ثانیه را دارد. این دستگاه مجهز به نمایشگر LCD با اندازه ۳ اینچ است و از باتری با طول عمر ۳۰۰ عکس در هر بار شارژ کامل بهره می‌برد. زمان و قیمت عرضه این دوربین جدید هم هنوز مشخص و اعلام نشده است.
دوربین مدل H۴۰۰ هم آخرین دوربین جدید Sony است که به تازگی به بازار معرفی شده است. این دوربین در واقع یک دوربین DSLR با ساختاری اسپورت و سبک است که امکان عکاسی با کیفیت و سریع‌تر و راحت‌تر را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. این دوربین دارای حسگر Super HAD CCD بوده و امکان عکاسی با وضوح ۱/۲۰ مگاپیکسل را به کاربرانش می‌دهد. حداکثر حساسیت این دوربین هنگام عکاسی به ۳۲۰۰ می‌رسد و کیفیت فیلمبرداری آن برابر ۷۲۰ پیکسل است. این دوربین دارای لرزشگیر اپتیکال تصویر بوده و از نمایشگر LCD با اندازه ۳ اینچ بهره می‌برد. باتری این دوربین در هر بار شارژ کامل امکان گرفتن حدود ۳۰۰ عکس را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. با این حال، اما Sony هنوز زمان و قیمت عرضه این دوربین جدیدش را اعلام و منتشر نکرده است.