به نظر می‌رسد گوشی هوشمند Lumia Icon نوکیا از دنیای شایعات فاصله گرفته و قرار شده مدل نهایی آن تا چند روز دیگر به صورت رسمی معرفی شود.
به گزارش جی‌اس‌ام آرنا، اسناد داخلی منتشر شده نوکیا در کنار آگهی تبلیغاتی که روزدوشنبه این شرکت فنلاندی منتشر کرد، تاریخ دقیق عرضه این گوشی هوشمند جدید را از طریق شرکت مخابراتی Verizon نشان داده است.
بر اساس اسنادی که هم‌اکنون از سوی این شرکت مخابراتی منتشر شده است، گوشی هوشمند Lumia Icon نوکیا در تاریخ ۱۹ فوریه یعنی حدود یک هفته دیگر به صورت رسمی وارد بازار می‌شود.
یک روز پس از این تاریخ نیز لوازم جانبی گوشی به صورت کامل عرضه می‌شوند تا از ۲۰ فوریه فروشLumia Icon به صورت رسمی آغاز شود. علاوه‌بر این، مرکز خبری WPcentral توضیح داده است که پیش‌فروش گوشی هوشمند پیشرفته Lumia Icon طی چند روز آینده آغاز می‌‌شود.
این مرکز اعلام کرده است که تاریخ دقیق آغاز پیش‌فروش این گوشی هوشمند ۱۲ فوریه خواهد بود.
گوشی هوشمند Lumia Icon مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز فون ۸ است و برای آن نمایشگر لمسی پنج اینچی از نوع AMOLED و با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل در نظر گرفته شده است.
این گوشی هوشمند شامل تراشه مرکزی Snapdragon ۸۰۰ می‌شود که هر یک از چهار هسته پردازشگر آن با توان ۲/۲ گیگاهرتز فعالیت می‌کند و در کنار آن از پردازنده گرافیکی Adreno ۳۳۰ و رم ۲ گیگابایتی هم استفاده می‌شود. گوشی هوشمند Lumia Icon نوکیا دوربین دیجیتالی ۲۰ مگاپیکسلی دارد و همانند مدل Lumia ۱۵۲۰ به کمک باتری ۲۵۱۰ mAh انرژی مورد نیاز خود را تامین می‌کند.

Lumia Icon نوکیا تا چند روز دیگر از راه می‌رسد