ایتنا- شرکت نینتندو در یک دمو به نمایش انجام بازی‏های کامپیوتری این شرکت با موبایل‏ها پرداخته است که شایعات ورود این شرکت به عرصه بازی موبایل را قوت بخشیده است.
شرکت نینتندو احتمال ورود به بازار بازی‏های موبایل را رد کرده است، ولی با توجه به سقوط فروش کنسول‏های این شرکت با ورود کنسول‏های سونی و مایکروسافت می‏توان احتمال داد تا در آینده نزدیک شاهد چنین امری باشیم. این دمو از طرف این کمپانی بازی‏سازی و کنسول‌سازی ژاپنی به‌عنوان ابزاری برای جذب مخاطب بیشتر معرفی شدهاست.
هدف اصلی از عرضه آن استفاده از محبوبیت بالای موبایل و تبلت‏ها برای ترویج مجدد نام محصولات این غول بوده است که البته تا حدی منطقی به نظر می‏رسد، ولی نمی‏توان احتمالات بالای وقوع رخداد پیش‏بینی‏شده یعنی ورود نینتندو به بازار بازی‏های موبایل را به این راحتی به کنار گذاشت.نینتندو در طول سال‏های گذشته همواره در انتخاب بازارهای متفاوت برای محصولات خود موفق بوده است و حتی در نسل پیشین کنسول‏ها نیز به جای تمرکز بر روی سخت‏افزار نیرومند و گرافیک بالا بر روی محتوای جذاب و متفاوت تکیه داشت و با همین تفاوت نیز بسیار موفق بود.باید دید تا با ظهور نسل هشتم می‏توان بازار موبایل‏ها را یک راه فرار جدید برای این شرکت دانست یا خیر.