تصمیم سونی برای فروش بخش PC
دنیای‌اقتصاد- شرکت سونی که در سال‌های اخیر حضور پر رنگی در بازار کنسول‌های بازی و موبایل‌های هوشمند داشته است، نتوانسته فروش چندان قابل توجهی در بخش کامپیوترهای شخصی داشته باشد. حالا گویا این شرکت تصمیم دارد بخش تجارت کامپیوترهای شخصی خودش را بفروشد. این خبر را وب‌سایت خبری Nikkei منتشر کرده و در آن اعلام کرده است که این شرکت ژاپنی به دنبال فروش بخش کامپیوترهای شخصی خود به دلیل عملکرد و بازدهی ضعیف آن است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که ارزش بخش تجارت کامپیوترهای شخصی سونی چیزی در حدود 50 میلیارد ین برابر حدود ۴۹۲ میلیون دلار است و سونی تصمیم دارد بخش قابل‌توجهی از آن را فروخته و تنها مقدار کمی از سهام آن را برای خودش نگه دارد.

جالب است بدانید که حتی شبکه خبری NHK ژاپنی هم در روز یکم فوریه گزارشی منتشر کرد که نشان می‌داد شرکت سونی در حال مذاکره با شرکت Lenovo برای سرمایه‌گذاری یا فروش تجارت کامپیوترهای شخصی خودش است. هرچند مقامات سونی هنوز این خبر را تایید نکرده‌اند، اما گویا معتقدند گزینه فروش بخش کامپیوترهای Vaio به Lenovo هنوز مطرح است و وجود دارد.
طبق گزارش Nikkei، فروش این بخش به سونی کمک می‌کند تا تمرکز بیشتری روی بخش‌های دیگر مانند موبایل‌های هوشمند داشته باشد. شاید دلیل این موضوع هم اطمینان سونی به موفقیت در بخش موبایل‌های هوشمند است که اتفاقا سود خوبی را هم در سال‌های اخیر نصیب این شرکت کرده است.