خبرگزاری مهر- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتقاد از وضعیت فعلی پروژه اتصال فیبرنوری منازل گفت: اگر بخش خصوصی را وارد این کار می‌کردیم وضعیت بهتری نسبت به حال حاضر داشتیم.
در حالی که اپراتور چهارم ارتباطات کشور قرار است پروژه اتصال فیبرنوری به منازل را در سراسر کشور عملیاتی کند اعلام کرده که در پایان سال 93 حداقل یک میلیون پورت منصوبه درشهرهای با اولویت اول شامل تهران، کرج، مشهد، قم، اصفهان، شیراز و تبریز داشته باشد و این میزان در مقابل پتانسیل‌های داخلی، کار مشکلی نخواهد بود؛ محمود واعظی از عملکرد این اپراتور انتقاد کرد.
محمود واعظی اظهار کرد: امروز شبه دولتی‌ها در اپراتور چهارم وارد شده‌اند لذا کارها خوب پیش نمی‌رود، در حالی که می‌توانستند بهتر از این کار کنند اما اشکالی که در کشور ما وجود دارد این است که گاه عجله می‌کنیم، اگر مناقصه می‌گذاشتیم و بخش خصوصی توانمند را وارد کار می‌کردیم وضعیت بهتری داشتیم. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به اپراتور چهارم تذکر داده‌ایم اگر فعالیت نکند بخش خصوصی را در کنار آنها فعال خواهیم کرد که در این راستا از پیشنهاد شهرداری قزوین استقبال می‌کنیم و آماده‌ایم شبکه پر ظرفیت شهری در برخی شهرها فعال شود و قزوین پایلوت آن باشد.
وی گفت: باید یک رقیب سالم در بخش ارتباطی کشور ایجاد شود و مخابرات نیز به دنبال بازیابی جایگاه اصلی خود باشد و ما هم اجازه دهیم تا حداقل ۱۰ شرکت بزرگ اینترنتی در کشور تشکیل شود تا کارها با کیفیت بهتری به مردم داده شود. واعظی با اشاره به ایجاد فضای رقابتی میان اپراتورهای موبایل با توجه به افزایش تعداد این اپراتورها اظهار کرد: اکنون که فضا رقابتی شده مردم سود می‌برند هرچند از کیفیت اپراتورهای موبایل راضی نیستیم، اما رقابت لازم است. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: رقابت سالم بین اپراتورها، تعرفه‌ها، کیفیت و تنوع خدمت و سرویس‌های ارزش افزوده می‌تواند به رضایت‌مندی مردم منجر شود.