رشد 18 درصدی عرضه جهانی رایانه‌های شخصی
خبرگزاری فارس - در فصل چهارم از سال 2013 میلادی عرضه رایانه‌های شخصی در مجموع 18 درصد رشد کرد که این روند در تمام مناطق جهان به صورت یکسان مشاهده شد.

در فصل چهارم سال ۲۰۱۳ میلادی عرضه جهانی رایانه‌های شخصی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹/۱۷ درصد رشد کرد که در این اتفاق، فروش بالای تبلت‌ها در تعطیلات پایان سال بسیار موثر بود.
در این دوره زمانی سه ماهه فروش جهانی تبلت‌ها نسبت به فصل پایانی سال ۲۰۱۲ میلادی ۲/۶۵ درصد بیشتر شد تا با این اتفاق در سه ماهه پایانی ۲۰۱۳ در مجموع ۳/۷۶ میلیون دستگاه رایانه لوحی وارد بازار جهانی شود. این رقم معادل ۳/۴۸ درصد بازار جهانی رایانه‌های شخصی بود. اما با کنار گذاشتن تبلت‌ها، عرضه جهانی رایانه‌های شخصی در فصل پایانی سال گذشته ۹/۶ درصد کاهش یافت که این سقوط در تمامی مناطق دیده شد. در این دوره زمانی اپل به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده رایانه شخصی عنوان خود را حفظ کرد و موفق شد ۹/۳۰ میلیون دستگاه رایانه وارد بازار جهانی کند تا صاحب
۵/۱۹ درصد این بازار شود. این شرکت در دوره زمانی یاد شده ۲۶ میلیون دستگاه iPad عرضه کرد که این رقم معادل ۳/۸۴ درصد از تمام رایانه‌های عرضه شده توسط آن بود.شرکت اپل که پیش‌ از این صاحب ۳/۲۷ درصد از بازار جهانی رایانه‌های لوحی بود، در فصل چهارم سال قبل موفق شد این رقم را به ۳۴/۱ درصد برساند که البته باید گفت عرضه تبلت‌های iPad Air و iPad mini مجهز به نمایشگرهای Retina بسیار موثر بودند.شرکت لنوو نیز در این دوره زمانی ۸/۱۱ درصد از بازار جهانی رایانه‌های شخصی را از آن خود کرد و در جایگاه دوم این لیست قرار گرفت. صادرات رایانه‌های شخصی لنوو در فصل پایانی ۲۰۱۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۵/۲۵ درصدی را تجربه کرد که این جریان به‌طور خاص در خارج از مرزهای چین محقق شد.در فصل یاد شده عرضه نوت‌بوک‌های لنوو به چین 7/11 درصد کاهش یافت و در مقابل، فروش محصولات آن در دیگر مناطق جهان به‌خصوص منطقه خاورمیانه، آفریقا و اروپا (EMEA) رشد قابل ملاحظه‌ای داشت. شرکت سامسونگ نیز همچنان به رشد خود ادامه داد و جایگاه سوم این لیست را از آن خود کرد و طی فصل یاد شده 2/18 میلیون دستگاه رایانه شخصی وارد بازار جهانی کرد. تبلت‌های سامسونگ در فصل سوم سال گذشته 7/79 درصد از تمام رایانه‌های شخصی عرضه شده توسط این شرکت را شامل شدند.