دنیای‌اقتصاد- برای بسیاری از کاربران لپ‌تاپ و اولترابو‌ک‌ها پیش آمده است که هنگام کار با این دستگاه‌ها با مشکل خالی شدن باتری مواجه شوند.
به همین دلیل اکثرا خریداران و کاربران این دستگاه‌ها به طول عمر و مدت شارژدهی دستگاهی که می‌خرند توجه ویژه‌ای دارند. شرکت‌های تولیدکننده هم با درک این موضوع اقدام به تولید دستگاه‌هایی کرده‌اند که نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر باتری پرقدرت‌تری دارند.
یکی از این شرکت‌های عرضه‌کننده لنوو است. لنوو برای این دسته از کاربران، اولترابوکی به بازار عرضه کرده است که باتری آن حدود ۱۷ ساعت شارژدهی می‌کند.
این اولترابوک که با نام ThinkPad X۲۴۰-A در بازار شناخته می‌شود ۳۵/۱ کیلوگرم وزن داشته و به صفحه نمایش ۵/۱۲ اینچی با وضوح تصویر ۱۳۶۶×۷۶۸ پیکسل، پردازندهIntel Core i۷ ۴۶۰۰U با سرعت پردازش ۱/۲ گیگاهرتز و رم هشت گیگابایتی مجهز است.
هارددیسک این اولترابوک ۵/۱۲ اینچی هم یک ترابایت و کارت گرافیک آن هم Intel HD Graphics ۴۴۰۰ است.
اولترابوک حرفه‌ای لنوو همچنین به بلوتوث داخلی، کارتخوان و وب‌کم با کیفیت اچ‌دی مجهز است که از حسگر اثر انگشت بهره‌مند است.
از لحاظ پورت و امکانات ارتباطی هم باید بگوییم که این لپ‌تاپ فوق باریک به پورت شبکه LAN، شبکه بی‌سیم Wireless، دو پورت USB ۳.۰ و یک پورت USB ۲.۰، پورت خروجی VGA و HDMI مجهز است.
در مورد باتری هم باید بگوییم که این اولترابوک به یک باتری داخلی و یک باتری اکسترنال سه سلولی با قابلیت کارکرد مداوم ۱۷ ساعت مجهز است.
سیستم‌عامل این اولترابوک هم نسخه ۶۴ بیت پرو از سیستم‌عامل ویندوز هشت است.
اولترابوک حرفه‌ای و محبوب لنوو با ابعاد ۲۰×۲۰۸×۳۰۵ میلیمتر قیمتی حدود چهار میلیون و ۵۵۰ هزار تومان دارد.