تبلت‌های نئون با قیمتی مناسب
دنیای اقتصاد- شرکت فرانسوی Archos که به خاطر طراحی و تولید محصولات آندرویدی ارزان‌قیمت در بازار شناخته می‌شود، در سال گذشته میلادی تبلت‌هایی با نام کوبالت و پلاتینیوم را معرفی کرد که از جنس همین فلزات هم ساخته شده بودند. این شرکت حالا به تازگی سه تبلت آندرویدی جدید را با نام نئون معرفی کرده است.
این تبلت‌های جدید که در سه اندازه مختلف۹، ۷/۹ و ۱/۱۰ اینچی تولید شده‌اند، به ترتیب با نام‌های ۹۰ Neon، ۹۷ Neon و ۱۰۱ Neon به بازار معرفی شده‌اند. این تبلت‌ها امکانات سخت‌افزاری متوسطی داشته و به همین دلیل با قیمتی مناسب و منطقی روانه بازار می‌شوند. تبلت ۹۰ Neon تصاویر را با وضوح ۴۸۰ در ۸۰۰ پیکسل، تبلت ۹۷ Neon تصاویر را با وضوح
۷۶۸ در ۱۰۲۴ پیکسل و در نهایت تبلت ۱۰۱ Neon تصاویر را با وضوح ۶۰۰ در ۱۰۲۴ پیکسل برای کاربرانشان به نمایش می‌گذارند. هر سه این تبلت‌ها مجهز به حافظه داخلی هشت گیگابایتی بوده و از یک اسلات کارت حافظه microSD برای ارتقای حافظه هم بهره می‌برند.
این تبلت‌های جدید مبتنی بر نسخه جیلی بین آندروید ۴/۲ هستند و از امکاناتی مانند Wi-Fi، بلوتوث ۴ و مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌های کاربردی گوگل بهره می‌برند. تبلت ۹۰ Neon دارای پردازنده چهار هسته‌ای A۹ با سرعت ۴/۱ گیگاهرتزی بوده و دو تبلت ۹۷ Neon و ۱۰۱ Neon هم از همین پردازنده به ترتیب با سرعت‌های ۶/۱ گیگاهرتزی و ۴/۱ گیگاهرتزی بهره می‌برند.
تنها تبلت مدل ۹۷ Neon مجهز به دوربین پشتی ۲ مگاپیکسلی و دوربین جلویی VGA بوده و دو تبلت دیگر تنها یک دوربین جلویی برای برقراری تماس ویدئویی دارند. با این همه اما شرکت Archos هنوز اطلاعات دقیقی درباره زمان و قیمت عرضه این سه تبلت آندرویدی جدیدش اعلام و منتشر نکرده است.