سامانه‌ای برای آموزش سربازان و آتش‌نشان‌ها
ایسنا- نوعی سامانه جدید طراحی شده که امکان آموزش‌دادن به نیروهای پلیس، آتش‌نشان‌ها و سربازان را در محیطی مجازی فراهم می‌کند.
«سیستم محیط قابل‌حمل همه‌جانبه مجازی» موسوم به Vipe Holodeck توسط شرکت «نورتروپ گرومان» ساخته شده و از صفحه‌ بزرگی استفاده می‌کند که بر اثر آن، سرباز حس می‌کند واقعا در میدان جنگ حضور دارد.
حتی می‌توان با استفاده از عینک‌های سه‌بعدی از فناوری مزبور استفاده کرد و ابداع جدید امکان ارتباط با دیگران و مشارکت سربازان در فرآیند یادگیری را حتی اگر آنها در نقاط مختلف جهان باشند، فراهم می‌کند. این سیستم همچنین محیط بصری قابل‌اعتمادی را در اختیار می‌گذارد که با هر نوع مکانی سازگار بوده و قادر به برپا‌شدن در یک دفتر، مرکز شبیه‌سازی یا حتی چادر است.
این تکنولوژی را می‌توان برای آشناکردن سربازان با ساختمان‌های ماموریتی‌شان و آموزش‌دادن به نیروهای پلیس و آتش‌نشان‌ها در سناریوهایی به‌کار برد که احتمالا در آنها حضور خواهند داشت. این راهکار زمان آموزش را به حداکثر رسانده و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.
افزون بر این، می‌توان سیستم جدید را جهت ارائه تجسم‌بخشی چندکاربری برای حضور از راه دور و شبیه‌سازی شبکه‌بندی کرد.
سیستم شرکت نورتروپ گرومان از ۳۶۰ پروژکتور استفاده می‌کند که با فناوری گیم ترکیب می‌شود تا کاربران را در محیط مجازی نشان دهد و آنها را رهگیری کند. بلندگوی این فناوری صدا را ارائه می‌دهد و از طریق آن، می‌توان بر تمامی حرکات سرباز نظارت کرد. همچنین، تمامی این سیستم به صورت آنلاین است و بازیگران دیگر می‌توانند در این دنیای مجازی وارد شوند. شرکت سازنده امیدوار است، از تکنولوژی ارائه‌شده برای بازی‌های رایانه‌ای استفاده شود.