تلاش انگری بردز برای رفع اتهام جاسوسی
خبرگزاری فارس- مالک بازی رایانه‌ای Angry Birds اعلام کرد در روابط خود با شبکه‌های تبلیغاتی تجدیدنظر خواهد کرد.
به گزارش گاردین، به‌دنبال انتشار خبری مبنی بر استفاده سرویس‌های امنیتی آمریکا و انگلیس از بازی کامپیوتری Angry Birds یا پرندگان خشمگین برای گردآوری اطلاعات کاربران، کمپانی Rovio مالک این بازی رایانه‌ای اعلام کرد که در روابط خود با شبکه‌‌های تبلیغاتی تجدیدنظر خواهد کرد.
مدیر اجرایی Rovio در بیانیه‌ای همچنین از همه دست‌اندرکاران این صنعت خواست که نسبت به استفاده سرویس‌های امنیتی از داده‌های تجارتی رد و بدل شده در وب عکس‌العمل نشان دهند.
سرویس‌های امنیتی از بازی پرندگان خشمگین که ۷/۱ میلیارد مرتبه دانلود شده، به‌عنوان یک مورد گسترده مطالعاتی، برای تنظیم نمونه‌هایی از انواع داده‌‌ها که می‌تواند از طریق شبکه‌های تبلیغاتی گردآوری شود، استفاده کرده‌اند.
هزینه بسیاری از این برنامه‌ها توسط آگهی‌دهندگان بازرگانی که شبکه‌های شخص ثالث و متفرقه هستند تامین می‌شود. پیگیری نتایج این آگهی‌ها نیازمند آن است که تعدادی دیتا در مسیر شبکه جهانی وب منتقل شود. دستیابی به این دیتاها، رهگیری اطلاعات را برای آژانس‌های امنیتی امکان‌پذیر می‌کند.
Rovio به کاربران خود اطمینان داده است که هیچ‌گونه همدستی و همکاری در جریان این نظارت امنیتی نداشته و همچنین تاکید کرده است که به هیچ‌یک از شبکه‌های تبلیغاتی مرتبط، اجازه استفاده یا رد کردن اطلاعات کاربران به نهادهای دیگر را نداده است.