بیل گیتس از ریاست هیات‌مدیره عزل می‌‏شود؟
همکاران سیستم- برخی منابع خبری گزارش کرده‌اند مایکروسافت قصد دارد استایا نادلا، یکی از مدیران بخش فناوری‌های پردازش ابری خود را به جانشینی استیو بالمر برگزیند.
به گزارش وب‏‌سایت pcworld به نقل از بلومبرگ، هیات‌مدیره مایکروسافت قصد دارد نادلا را به مدیرعاملی این شرکت منصوب کند. نادلا هم ‏اکنون از مدیران بخش فناوری‌های پردازش ابری و گروه کسب‌وکارهای مایکروسافت است. گزارش بلومبرگ همچنین حاکی از این است که مایکروسافت قصد دارد بیل گیتس را نیز از ریاست هیات‌مدیره خود عزل کند و شخص دیگری را به جای او بنشاند.
بر اساس این گزارش، نادلا یک هندی‏ تبار ۴۴ ساله است که در رشته الکترونیک و علوم رایانه از دانشگاه ویسکانسن میلواکی موفق به اخذ مدرک مهندسی شده است. وی در دانشگاه شیکاگو نیز مدیریت بازرگانی خوانده است. او از ۱۹۹۲ تاکنون، در شرکت مایکروسافت مشغول به‌کار است و در راه‌‏اندازی سرور بیزتاک (BizTalk) و محصولات آفیس اسمال بیزینس (Office Small Business) مایکروسافت نقش مهمی داشته است. وی بخش زیادی از شهرتش را مدیون برخی از ابتکارات آنلاینی است که برای مایکروسافت طراحی کرده است. تبدیل جست‌وجوی Windows Liveبه بینگ از جمله این ابتکارات است.
نادلا برخلاف رقبای دیگری مثل تونی بیتز که اسکایپ را مدیریت می‌‏کرده یا الان مولای که سکان مدیریت شرکت فورد را در دست داشته، تاکنون به عنوان یک مدیرعامل، تجربه چندانی کسب نکرده است.