اختلال در سامانه پیامکی سبد کالا
خبرگزاری فارس- سامانه پیامکی ۵۰۰۰۴۹۹ برای اطلاع از نحوه دریافت سبد کالا از روز‌ گذشته از کار افتاده است. اپراتور موبایل و اپراتور پیام‌کوتاه مربوطه در این زمینه می‌گویند:
سرور سامانه در وزارت صنعت با ترافیک بالایی مواجه است و پاسخگویی به تمام درخواست‌ها ممکن نیست.
روز جمعه وزارت صنعت، معدن و تجارت سامانه پیامکی ۵۰۰۰۴۹۹ را برای اطلاع مردم از دریافت یا عدم دریافت سبد کالایی اعلام کرد.
سبد کالا قرار است از صبح امروز بین افراد مشمول و از طریق فروشگاه‌های منتخب توزیع ‌شود، اما روز‌ گذشته سامانه پیامکی ۵۰۰۰۴۹۹ به‌دلیل ترافیک شبکه از کار افتاده و این اختلال سبب شده مردم با ارسال پیامک به این سامانه، پاسخی دریافت نکنند.
این در حالی است که از ابتدای روز جمعه، این سامانه فعال بوده و با نزدیک شدن به ساعات پایانی روز جمعه این سامانه غیر فعال شد. یکی از اپراتورهای تلفن‌همراه که بستر سامانه ۵۰۰۰۴۹۹ را فراهم کرده در پیگیری علت این اختلال به خبرگزاری فارس گفت: مسیر ارتباطی بدون مشکل برقرار است، احتمالا سرور در نظر گرفته شده برای این سامانه در وزارت صنعت، پیش‌بینی این حجم تقاضا را ندارد و سرور با مشکل مواجه شده است.
پس از آن اپراتور پیام‌کوتاه مربوطه (CP) که خدمت پیامک انبوه با سرشماره ۵۰۰۰۴ را ارائه می‌‌کند، درباره علت اختلال در سامانه ۵۰۰۰۴۹۹، گفت: مقصد این سامانه که از ما سرویس دریافت کرده، با ترافیک شبکه بالایی مواجه است و به‌دلیل ترافیک بالا پاسخ‌گویی به تمام درخواست‌ها ممکن نیست.