ایرنا- نرم‌افزار اعلام زمین‌لرزه برای گوشی‌های تلفن همراه هوشمند توسط محققان یک شرکت دانش بنیان طراحی شد. این نرم‌افزار به‌زودی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. نصب این نرم‌افزار برای کاربران رایگان است و با نصب آن روی گوشی‌های دارای سیستم آندروید (گوشی‌های هوشمند) امکان اطلاع از آخرین اخبار زلزله و مشاهده نقشه دقیق محل وقوع ممکن می‌شود.

محققان این شرکت، نرم‌افزار اعلام زمین لرزه را برای گوشی‌های هوشمند طراحی کردند و براین اساس موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران آخرین اخبار زلزله را به صورت فوری به تلفن‌های همراه دارای این نرم‌افزار می‌فرستد و از طریق این نرم‌افزار کاربران می‌توانند به اطلاعاتی همچون محل وقوع زلزله، شدت آن و موارد دیگر دسترسی پیدا کنند.
مشترکان تلفن‌های همراه اول با نصب این نرم‌افزار جدیدترین اخبار مرتبط با زلزله‌های بالاتر از ۵/۳ ریشتر استان خود و استان‌های همسایه یا کل کشور را از طریق پیامک دریافت می‌کنند.
به گفته کارشناسان زمین‌شناسی، ایران دارای بیشترین تعداد رویدادهای لرزه‌ای در جهان است، به طوری که روزانه بیش از ۱۰ زلزله بالای ۲ درجه در مقیاس ریشتر در ایران اتفاق می‌افتد.
کاربران می‌توانند با دریافت این نرم‌افزار به شکل رایگان و نصب آن روی گوشی همزمان با دریافت پیامک اعلام زمین‌لرزه، محل دقیق حادث شدن آن روی نقشه کشور و بزرگی آن را نیز مشاهده کنند.