گوشی‌های جدید نوکیا در راه بارسلونا
نوکیا برنامه خود در کنفرانس جهانی موبایل بارسلونا را اعلام کرد. این شرکت ضمن انتشار پوستر نوکیا برای این کنفرانس اعلام کرده که 6 گوشی جدید خود را در این کنفرانس معرفی می‌کند.
گوشی هوشمند Goldfinger و MOneypenny که تصاویرش در نوامبر ۲۰۱۳ لو رفت از جمله این گوشی‌های جدید هستند که هنوز معلوم نیست سیستم عاملشان ویندوز فون ۱/۸ است یا ویندوز Phone Blue. اما ظاهرا مدل Goldfinger فناوری لمسی سه‌بعدی داشته و نوکیا مدت‌ها روی این پروژه کار کرده است. گوشی Moneypenny نیز اولین دو سیم‌کارته تحت ویندوز است که معرفی خواهد شد.
به گزارش جی‌اس‌ام آرنا، لومیا ۱۸۲۰ که تمام فلزی است نیز در کنفرانس جهانی موبایل معرفی می‌شود. این گوشی فناوری دوربین موسوم به Lytro-Style را با خود به یدک می‌کشد که قادر است کاربر بعد از کلیک، همچنان روی تصویر فوکوس کند. پردازنده کوآلکوم اسنپ دراگون ۸۰۵ با ۳ گیگ رم این گوشی ۲/۵ اینچی را پشتیبانی می‌کند. رزولوشن دستگاه ۲K بوده و حافظه ۳۲ گیگی روی آن نصب است. گوشی بعدی لومیا ۱۵۲۵ است که هم اندازه گوشی ۱۵۲۰ بوده و ویژگی‌های فنیاش مانند ۱۸۲۰ است. نمایشگر ۶ اینچی با رزولوشن ۲K داشته و دوربین آن ۲۵ یا ۳۰ مگاپیکسل است. ویژگی دیگر ۱۵۲۵ داشتن سلول خورشیدی روی نمایشگر دستگاه است تا از طریق خورشید شارژ دائم شود. اگر این فناوری آن طوری که نوکیا اعلام کرده کار کند، انقلابی در شارژ باتری‌های موبایل محسوب می‌شود. از لومیا ۱۵۲۰V که نسخه کوچک شده فبلت ۱۵۲۰ است نیز در این کنفرانس رونمایی خواهد شد. درحالی‌که فبلت ۱۵۲۰، ۶ اینچی و فول اچ دی است؛ اما مدل ۱۵۲۰V رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسلی را روی صفحه ۳/۴ اینچی نمایش می‌دهد. دو گیگ رم، حافظه داخلی ۳۲ گیگ و پردازنده ۴ هسته‌ای اسنپ دراگون ۸۰۰ نیز دارد. ۱۵۲۰V مجهز به ویندوز فون ۱/۸ بوده و به دوربین ۱۴ مگاپیکسلی و باتری ۳۰۰۰mAh مجهز است؛ اما گوشی دیگر نوکیا Normandy, یا Nokia X نام دارد که اولین گوشی آندرویدی این شرکت خواهد بود که انتظار می‌رود در کنفرانس جهانی موبایل رونمایی شود. براساس گزارش‌ها نسخه کیت کت ۴.۴.۱ آندروید روی این گوشی قرار گرفته و از دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند.
کنفرانس جهانی موبایل یا MWC۲۰۱۴ از ۲۴ الی ۲۷ فوریه در بارسلونای اسپانیا برگزار می‌شود و یکی از مهم‌ترین رخدادهای موبایلی جهان به شمار می‌رود.