فضا هم خوب است و هم تهدیدآمیز
خبرگزاری مهر- مدیرعامل شرکت مخابرات ایران شرایط فعلی حاکم بر فضای مخابرات را هم خوب و هم تهدیدآمیز دانست و گفت: باید با شناسایی فرصت‌ها و همسویی با تغییرات با عوامل تهدیدآمیز مقابله کنیم.
مظفر پوررنجبر در ادامه افزود: در راستای بررسی شاخص‌های عملکرد شرکت مخابرات ایران پس از خصوصی‌سازی، حوزه مالی به خوبی، تاثیر خصوصی‌سازی در توسعه پایدار و روند رو به رشد شرکت را مشخص می‌کند. وی با تاکید بر اینکه حوزه مالی می‌تواند پاسخ علمی به تهدیدات پس از خصوصی‌سازی شرکت مخابرات بدهد، گفت: اینکه چرا باید در مخابرات خصوصی‌سازی انجام می‌شد و چقدر اصول خصوصی‌سازی در شرکت مخابرات ایران پیاده شده، در حوزه مالی به خوبی نمایان است. مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به اینکه شاخص‌های حاکمیتی این شرکت در حال حاضر با پیش از خصوصی‌سازی کاملا متفاوت است، افزود: در گذشته با توجه به ماموریت ترسیم شده، بهبود هزینه‌ها به‌دلیل وجود منابع اهمیتی نداشت، اما امروز به‌خاطر حفظ منافع سهامداران و سوددهی مخابرات به دنبال بهینه‌سازی هزینه‌ها و افزایش درآمد هستیم. پوررنجبر با بیان اینکه خصوصی‌سازی به شکل درست آن یک ضرورت محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: باید بپذیریم براساس سیاست‌های تدوین شده، مقرر است بخش تصدیگری از دولت جدا و به مردم واگذار شود.
وی فضای مخابرات را به لحاظ گستردگی دارای جغرافیای بزرگی دانست و گفت: شرایط فعلی حاکم بر این فضا هم خوب است و هم تهدیدآمیز. بنابراین باید با شناسایی فرصت‌ها و همسویی با تغییرات، با عوامل تهدیدآمیز مقابله کنیم.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با تاکید بر اینکه حوزه مالی این شرکت بیشتر از سایر حوزه‌ها در تیررس تغییر است، افزود: ساختار و شاخص‌های افزایش درآمد و کاهش هزینه‌ها باید مطابق با برنامه متحول شود.