ایرنا - بازار خرید و فروش تلفن همراه در تهران به‌رغم کاهش اندک قیمت‌ها با استقبال خریداران همراه نبود و در هفته گذشته نیز رکود معاملات را ثبت کرد.
کاهش تعداد خریداران تلفن همراه در هفته قبل سبب شد بازار این کالا به‌طور کامل از رونق بیفتد، به طوری که میزان خرید و فروش تلفن همراه در فروشگاه‌های خیابان جمهوری تهران به پایین‌ترین سطح خود رسیده است.
بازار خرید و فروش تلفن همراه دست دوم نیز که خریداران خاص خود را دارد نیز در هفته جاری شاهد کاهش محسوس خریداران بود و متقاضیان اندکی برای خرید به بازار مراجعه کردند.
یک فعال بازار خرید و فروش تلفن همراه در تهران معتقد است: کاهش اندک قیمت ارز در روزهای اخیر سبب شد مشتریان کمتری برای خرید تلفن همراه ترغیب شوند، ضمن اینکه با توجه به وضعیت بازار و نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، برخی از فروشندگان از عرضه تلفن همراه با ضمانت (گارانتی) به بازار خودداری می‌کنند.
در همین حال ابراهیم درستی رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری و تلفن همراه نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با بیان اینکه بعد از اتفاقات سیاسی صورت گرفته در هفته اخیر، آرامش به بازار کالاهای دیجیتالی بازگشت، ادامه داد: بازار موبایل و لوازم صوتی تصویری با تثبیت نرخ ارز روزهای آرامی را پشت سر می‌گذارد.
وی با بیان اینکه واردکنندگان لوازم دیجیتال اقدام به واردات بدون تغییر در قیمت می‌کنند، افزود: فروشندگان به اندازه نیاز بازار، کالا خریداری می‌کنند و مصرف‌کنندگان نهایی نیز شتابی در خرید ندارند و نگران افزایش قیمت‌ها نیستند.

بازار موبایل فعلا راکد است