شبکه ایرانی کلوپ از فیس‌بوک هم پربازدیدتر است
دنیای اقتصاد- دبیرکارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در یک برنامه تلویزیونی مدعی شد که شبکه اجتماعی ایرانی کلوپ از فیس‌بوک بازدیدکننده بیشتری دارد.
عبدالصمد خرم‌آبادی با اشاره به اختلاف سلیقه هیات دولت و خود در مورد شبکه‌های اجتماعی گفت: مساجد را می‌توان نمونه بارزی از شبکه‌های اجتماعی واقعی برشمرد.
وی با بیان اینکه هیچ‌کس مخالف شبکه‌های اجتماعی نیست و باید از این شبکه‌ها نهایت استفاده را کرد، گفت: دو شبکه فیس‌بوک و توییتر با قاطعیت بسته شده و مردم نیز فیلترینگ شبکه‌های معاند را می‌پذیرند. وی در پاسخ به مجری که چندین بار گفت مردم از این فیلترینگ راضی نیستند، گفت: مردم از فیلترینگ رضایت دارند.
وی در مورد مشکل فیس‌بوک با نشان دادن چند عکس گفت: موسس فیس‌بوک یک جوان یهودی آمریکایی است که جزو ۴ نفر اول صهیونیست‌های تاثیرگذار در جهان محسوب می‌شود و این شبکه را به عنوان ابزار جاسوسی در اختیار سازمان سیا قرار داده است. به گفته خرم آبادی شبکه توییتر
هم صهیونیستی است.
اخوان بهابادی: این نوع فیلترینگ جواب نمی‌دهد
در همین حال اخوان بهابادی دبیر پیشین شورای‌عالی فضای مجازی در زمان دولت احمدی‌نژاد گفت: وضعیت فعلی که همه دسترسی به فیلترشکن دارند عملا ناکارآمدی فیلترینگ است.
طراح پروژه VPN قانونی که طرحش در دولت فعلی کنار گذاشته شده همچنین خاطر نشان کرد که جلوی فیلترشکن‌ها باید گرفته شود.
به گفته اخوان وقتی جوان و دانشجو فیلترشکن را برای کارهای علمی استفاده می‌کند به او اجازه داده‌ایم به سایت‌های غیراخلاقی هم دسترسی داشته باشد.