کاهش فروش گوشی‌های هوشمند در فصل نخست سال ۲۰۱۴
با افزایش فعالیت تولیدکنندگان گوشی‌ در فصل چهارم سال 2013 میلادی، مرکز تحقیقاتی TrendForce پیش‌بینی کرده است که در فصل نخست سال جاری میلادی شاهد کاهش 1/5درصدی عرضه گوشی‌های هوشمند در بازار جهانی خواهیم بود.
به گزارش «تله‌کام نیوز»، فروش گوشی‌های هوشمند طی چند سال گذشته رشد صعودی داشته است، فروش آنها از رایانه‌های شخصی هم بیشتر شده است و ده‌ها میلیون کاربر در سراسر جهان منتظر عرضه مدل جدید آنها هستند. اما کارشناسان اعلام کرده‌اند که در فصل نخست سال 2014 میلادی فروش این دستگاه‌ها کاهش می‌یابد. مرکز تحقیقاتی TrendForce بر اساس بررسی‌های جدید خود اعلام کرد که در فصل چهارم سال 2013 میلادی درمجموع 265 میلیون دستگاه گوشی هوشمند وارد بازار جهانی شد که این رقم نسبت به فصل قبل رشد 5/6درصدی و نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 2/32 درصدی را نشان می‌داد. به دنبال عرضه مدل‌های جدید گوشی هوشمند آی‌فون اپل، در فصل چهارم سال گذشته شاهد آن بودیم که عرضه گوشی‌های هوشمند پیشرفته و پرقدرت 37 درصد بازار را به خود اختصاص داد که این رقم برای فصل سوم 35 درصد گزارش شده بود. اما برای بخش گوشی‌های هوشمند متوسط تا معمولی که میانگین قیمت آنها بین 450 تا 150 دلار محاسبه می‌شود گفته شد که این بخش موفق‌تر بوده و در دوره زمانی یاد شده 50درصد بازار را به خود اختصاص داده است.
در سال 2013 میلادی نسبت به سال قبل از آن، فروش گوشی‌های هوشمند در بازار جهانی رشد 5/33 درصدی را تجربه کرد تا با این اتفاق در مجموع 945 میلیون دستگاه گوشی هوشمند وارد بازار شود.
به دنبال افزایش فعالیت شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در فصل چهارم سال 2013 میلادی، مرکز تحقیقاتی TrendForce پیش‌بینی کرده است که در فصل نخست سال جاری میلادی شاهد کاهش 1/5درصدی عرضه گوشی‌های هوشمند در بازار جهانی خواهیم بود.
دو شرکت اپل و سامسونگ که بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در جهان محسوب می‌شوند، برای رقابت در سال جاری مشکلات فراوانی پیش‌رو دارند.
مرکز TrendForce بر این باور است که سامسونگ در فصل چهارم از سال 2013 میلادی 80 میلیون دستگاه گوشی هوشمند عرضه کرده و در مقابل اپل هم موفق به عرضه 50میلیون دستگاه گوشی هوشمند شده است.