دنیای‌اقتصاد- در بازار حافظه‌های فلش نمونه‌های هشت گیگابایتی و پس از آن چهار گیگابایتی‌ها از سایر ظرفیت‌ها محبوب‌ترند.
به گفته فعالان بازار تجهیزات کامپیوتری، بازار این کالا که در زمان کاهش عرضه هارددیسک‌های اکسترنال رونق بسیاری به ویژه برای محصولات ۱۶ تا ۳۲ گیگابایتی داشت اینک با کاهش تقریبی تقاضا نسبت به قبل مواجه شده است. به گفته آنها، در شرایط فعلی بیشترین حجم تقاضا مربوط به حافظه‌های فلش هشت گیگابایتی و پس از آن چهار گیگابایتی‌ها است. محمد نادری یکی از فعالان بازار تجهیزات جانبی می‌گوید به نظر می‌رسد در ماه گذشته و آغاز فصل خریدهای نوروزی بازار این کالا نیز با رشد مجدد تقاضا به ویچه برای نمونه‌های فانتزی مواجه شود.
همچنین بر اساس اعلام باشگاه فعالان آی سی‌تی که زیر نظر شرکت فراسو به گردآوری اطلاعات مشغول است، در بازار کول دیسک حافظه‌های فلش با ظرفیت حافظه هشت گیگابایت بیشترین سهم فروش بازار کول دیسک را به خود اختصاص داده‌اند. بنابر گزارش این باشگاه، حافظه‌های فلش هشت گیگابایتی در هفته سوم دی ماه سهم محبوبیتی در حدود ۱/۳۷ درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده‌اند. در حالی‌که سهم محبوبیت کول‌دیسک‌های هشت گیگابایتی در تیر ماهی که گذشت در حدود ۲/۳۹ درصد بوده است.
پس از نمونه‌های هشت گیگابایتی، کول دیسک‌های چهار گیگابایتی با کسب سهم محبوبیت ۶/۲۴ درصد در رتبه دوم محبوب‌های بازار ایستاده است.
سهم محبوبیت کول دیسک‌های این برند در تیرماه گذشته در حدود ۲/۲۶ درصد گزارش شده است. در رتبه سوم محبوب‌های بازار کول دیسک هم نمونه‌های ۱۶ گیگابایتی با کسب سهم محبوبیت ۸/۲۳ درصد ایستاده‌اند. سهم محبوبیت کول دیسک‌های ۱۶ گیگابایتی در تیر ماه گذشته در حدود ۹/۲۲ درصد بود. کول دیسک‌های ۳۲ گیگابایتی هم با کسب سهم محبوبیت ۸/۱۰ درصد در رتبه چهارم محبوب‌های بازار حافظه‌های فشل ایستاده‌اند. سهم محبوبیت این کول دیسک‌ها در تیر ماه گذشته در حدود ۸/۷ درصد گزارش شده است.

کول‌دیسک‌های هشت گیگابایتی در صدر