سیستم‌عامل سامسونگ تیزن مدت‌ها است که در دست توسعه و ساخت قرار دارد، اما هنوز هیچ گوشی هوشمندی با این سیستم‌عامل در بازار ارائه نشده است.
به گزارش «ایسنا»، شرکت سامسونگ اعلام کرد که در آینده نزدیک گوشی‌هایی را با این سیستم‌عامل روانه بازار خواهد کرد، اما این سیستم‌عامل جدید در بازار آمریکا عرضه نخواهد شد. رایان بایدن - مدیر بازاریابی محصولات سامسونگ در آمریکا - در مصاحبه‌ای گفت: این شرکت قصد ندارد سیستم‌عامل تیزن را به زودی در بازار آمریکا عرضه کند، زیرا آمریکا بازار اشباع شده‌ای دارد که از بازیگران جدید بازار سیستم‌عامل‌های موبایلی استقبال نمی‌کند. بایدن افزود: ما احساس نمی‌کنیم که آمریکا بازار آزمایشی مناسبی برای این نوع محصولات باشد. بازار آمریکا کاملا اشباع شده است و بازیگران جدید نمی‌توانند در آن دوام بیاورند و ما نمی‌خواهیم که با انجام این کار با شکست مواجهشویم.
وی گفت: بازار گوشی‌های هوشمند در آمریکا تقریبا به طور مساوی بین آی‌فون و گوشی‌های آندرویدی تقسیم شده و حتی گوشی‌های ویندوزی نیز به سختی توانسته‌اند فضایی را بین این دو سیستم‌عامل برای خود باز کنند و مصرف‌کنندگان به دنبال یک سیستم‌عامل جدید موبایلی نیستند. مدیر بازاریابی محصولات سامسونگ در آمریکا گفت: بازارهای نوظهور جایی هستند که سیستم‌عامل تیزن راحت‌تر می‌تواند خود را مطرح کند، زیرا افرادی که از گوشی‌های عادی سراغ گوشی‌های هوشمند می‌روند نسبت به یک سیستم‌عامل خاص تعصب چندانی ندارند.
البته با توجه به اینکه آندروید تقریبا ۸۰ درصد بازار گوشی‌های هوشمند بازار را در اختیار دارد، حتی بازارهای غیر اشباع نیز برای تیزن مکان آسانی نخواهد بود، اما با توجه به اینکه تقریبا نیمی از ۸۰ درصد گوشی‌ها ساخت سامسونگ هستند و با توجه به اینکه سیستم‌عامل تیزن روی سخت‌افزارهای رده پایین به راحتی اجرا می‌شود، این شرکت می‌تواند سیستم‌عامل تیزن را به زودی به سومین سیستم‌عامل محبوب موبایلی جهان تبدیل کند.