دنیای‌اقتصاد- وزیر ارتباطات با بیان اینکه سیاست‌ فیلترینگ در دولت یازدهم با دولت قبل متفاوت است، از قرار خود با جنتی وزیر وزارت فرهنگ و ارشاد برای یکی کردن سیاست 6 نماینده دولت در کمیته فیلترینگ خبرداد.
واعظی که طبق وعده قبلی روز گذشته در شبکه اجتماعی ایرانی به صورت آنلاین پاسخگوی سوالات کاربران اینترنتی بود در خصوص سیاست‌گذاری سیستم فیلترینگ کشور گفت: همان‌طور که می‌دانید دولت یازدهم در کمیته تعیین مصادیق 6 عضو دارد. من با آقای جنتی هماهنگی‌هایی داشتیم و قرارمان بر این است که بین 6 وزارتخانه سیاست‌هایمان را هماهنگ کنیم و یک جلسه‌ای نیز در کمیته تعیین مصادیق داشته باشیم. تا در نهایت در این جلسات درخصوص سیاست‌های جدید در این حوزه به بحث و تبادل نظر بپردازیم.
واعظی ابزار امیدواری کرده است که در این جلسات به سیاست فیلترینگ کشور چارچوب و نظم داده شود و فقط بخش‌هایی که از نظر اخلاقی نامناسب است در کمیته فیلتر شود. واعظی در ادامه از بررسی فیلتر شدن اشتباهی برخی سایت‌ها خبر داد و افزود: بنای ما براین است که این سایت‌ها را به کمیته تعیین مصادیق پیشنهاد کنیم که رفع فیلتر شوند. همچنین در ارتباط با وی‌چت پیشنهاد دادیم که تنها بخش مشکل دار آن فیلتر شود تا مردم مجددا بتوانند، از این سرویس استفاده کنند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: موضوعاتی مطرح می‌شود که فیلتر شدن این نوع سرویس‌ها به این خاطر است که دولت به دنبال کسب درآمد اقتصادی است و در این بین از سود اپراتورهای اول و دوم صحبت می‌شود. ولی باید بگویم که ما شدیدا مخالف هستیم که برای مسائل اقتصادی بخواهند شبکه‌ای را فیلتر کنند و هیچ علائمی وجود ندارد که این مساله را تایید کند که به دلیل مسائل اقتصادی وی‌چت فیلتر شده است و اصولا با این کار مخالف هستیم.
براساس اظهارات واعظی،‌در آینده بسیاری از تماس‌ها روی همین بستر برقرار می‌شود و در دنیا چنین نیست که همه چیز از طریق مخابرات انجام شود، بلکه بستر اینترنت است که ارتباطات را فراهم می‌کند. بنابراین ما نمی‌توانیم در ایران در برابر پیشرفت علم مقاومت کنیم.