تولید اولین صفحات لمسی دنیا با قابلیت ضدمیکروبی
قیمت روز موبایل تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های ما ممکن است به نظر تمیز برسند، اما تحقیقات اخیر هزاران میکروب زنده روی صفحه نمایش‌ها یافته است که قادر هستند بیماری و اسهال را گسترش دهند.
به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت کورنینگ به‌عنوان شرکتی که در پس صفحات فوق قدرتمند و شیشه‌ای تلفن گوریلا قرار دارد، یک صفحه نمایش ضد میکروب تولید کرده است که باکتری و میکروب را پس از هر تماس با صفحه از بین می‌برد. این صفحه نمایش دارای عامل ضدمیکروب یون نقره است و اولین شیشه ضدمیکروبی تلقی می‌شود که قادر به از بین بردن میکروب‌ها تا ۹/۹۹ درصد است.
این صفحه نمایش لمسی ضدمیکروبی در نمایشگاه کالاهای الکترونیک لاس‌وگاس به نمایش گذاشته شده است و توسط بسیاری از شرکت‌کنندگان مورد آزمایش قرار می‌گیرد. تولیدکننده اعتقاد دارد که یک روز می‌توان از این ویژگی روی پنجره‌ها، مبلمان محل کار، صفحات نمایش تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها و همچنین ماشین حساب‌ها استفاده کرد.
جیمز آر استینر نایب‌رئیس و میرعامل مواد خاص در شرکت کورنینگ گفت: شیشه گوریلا ضدمیکروب کورنینگ مانع رشد خزه، تشکیل گچ، کپک، قارچ و باکتری می‌شود و علت آن خواص ضدمیکروبی است که جزو خصوصیات ذاتی این شیشه‌ها بوده و تا پایان عمر دستگاه باقی می‌ماند.
این شرکت همچنین مدعی شده که می‌تواند ویژگی ضد میکروبی را بدون تضعیف شیشه به آن اضافه کند؛ چرا که این صفحات نمایش نسبت به کشش مقاوم هستند و میکروب‌ها نمی‌توانند در شکاف‌های آن زندگی کنند. درحال حاضر دستگاه‌های گلکسی سامسونگ و گوگل نکسوس ۷ و همچنین تبلت‌های شرکت سونی دارای صفحه نمایش گوریلا هستند. اما درحال حاضر یون نقره تنها در بیمارستان‌ها و سایر استفاده‌های پزشکی کاربرد دارد.

تولید اولین صفحات لمسی دنیا با قابلیت ضدمیکروبی