دولت کره جنوبی تایید کرده که آمریکا رسما این کشور را برای کنار گذاشتن سرویس‌های مخابراتی هوآوی تحت فشار قرار داده است. به گزارش «موبنا»، کره‌‌جنوبی اعلام کرده که دولت آمریکا این کشور را تحت فشار قرار داده تا قرارداد شبکه‌ موبایل محلی LG U+ را با شرکت هوآوی لغو کند.
رییس‌جمهوری کره رسما تایید کرده که دولت آمریکا به دلیل نگرانی‌های امنیتی در مورد قرارداد استقرار شبکه با هوآوی این کشور را تحت فشار قرار داده است. LG U+ اپراتور شبکه موبایل کره جنوبی است که از اوایل پاییز برای توسعه سرویس‌های شبکه نسل چهارم LED با هوآوی قرارداد منعقد کرده تا سرویس‌های موبایل را با سرعت ۶/۲ گیگاهرتز ارائه کند.
با این حال دولت کره‌جنوبی معتقد است که همکاری شبکه موبایل این کشور با هوآوی براساس منافع تجاری و کسب‌وکار بوده و اگرچه این کشور به سیاست‌های آمریکا احترام می‌گذارد، اما سعی می‌کند که همکاری‌های خود را ادامه
دهد.
گزارش‌ها حاکی است که سیاستمداران آمریکایی ماه گذشته اعلام کرده‌ بودند که همکاری شرکت LG U+ کره جنوبی با شرکت‌های چینی می‌تواند ارتش ایالات متحده آمریکا را در این کشور تهدید کند.
در این راستا، جان مک‌کین اعلام کرده که جمهوری کره فقط یک کشور مستقل نیست، بلکه کشوری است که ۲۸ هزار و پانصد سرباز آمریکایی در لباس نظامی آماده مبارزه و دفاع از این کشور هستند.
وی همچنین گفته، منافع امنیت ملی ایالات متحده آمریکا به طور مستقیم با شبکه‌های اطلاعاتی کره رابطه مستقیم دارد و تحت تاثیر قرار می‌گیرد. بر این اساس به منظور رفع نگرانی‌های دولت آمریکا، ماه گذشته شبکه LG U+ کره برای انجام آزمایش روی محصولات هوآوی و رفع نگرانی‌های امنیتی موافقت کرده است.