عرضه نخستین گوشی چینی سازگار با نسل چهارم مخابرات
گوشی هوشمند Vibe Z تنها گوشی شرکت چینی محسوب می‌شود که برای آن قابلیت پشتیبانی از شبکه مخابراتی LTE در نظر گرفته شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سلولار نیوز شرکت چینی لنوو نخستین گوشی هوشمند خود با قابلیت پشتیبانی از شبکه مخابراتی LTE را با نام Vibe Z عرضه کرد و به صورت همزمان سه گوشی هوشمند دیگر در سری محصولات متوسط خود را در اختیار کاربران گذاشت. گوشی هوشمند Vibe Z با بدنه‌ای به ضخامت ۹/۷ میلیمتر از جنس نقره یا تیتانیوم ساخته شده است و تنها ۱۴۷ گرم وزن دارد. نمایشگر این گوشی هوشمند ۵/۵ اینچی است که تصاویر در آن با کیفیت ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل به نمایش درمی‌آیند. این نمایشگر در هر اینچ مربع ۴۰۰ پیکسل را به نمایش می‌گذارد.
برای این گوشی هوشمند پردازنده چهار هسته‌ای Snapdragon ۸۰۰ با توان ۲/۲ گیگاهرتز برای هر هسته پردازشگر در نظر گرفته شده است و از دیگر قابلیت‌های آن می‌توان به رم ۲ گیگابایتی، حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی و نسخه ۳/۴ سیستم‌عامل آندروید اشاره کرد. این گوشی هوشمند دوربین دیجیتالی ۱۳ مگاپیکسلی دارد و همراه با دوربین دوم ۵مگاپیکسلی به دست کاربران می‌رسد.
دو گوشی هوشمند دیگر لنوو در سری S محصولات این شرکت قرار گرفته‌اند. مدل S۹۳۰ شامل نمایشگر لمسی ۶اینچی می‌شود که تصاویر در آن با کیفیت ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل به نمایش درمی‌آیند و مدل S۶۵۰ نیز نمایشگر ۷/۴ اینچی را در خود جای داده است و کیفیت تصویر آن ۹۶۰ در ۵۴۰ پیکسل گزارش شده است.گوشی هوشمند دیگر لنوو که در این مرحله معرفی شده است A۸۵۹ نام دارد که شامل نمایشگر ۵ اینچی با کیفیت ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل می‌شود و مانند مدل S قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم‌کارت را دارد. این گوشی هوشمند دوربین ۸ مگاپیکسلی دارد و ۸ گیگابایت حافظه داخلی را نیز در خود جای داده است.

عرضه نخستین گوشی چینی سازگار با نسل چهارم مخابرات