آلودگی تبلیغات یاهو به بدافزار
فارس- شرکت هلندی Fox-it که وظیفه‌ اصلی‌اش شناسایی تهدیدات جدی سایبری است، اعلام کرد که تبلیغات وب‌گاه یاهو آلوده به بدافزار است.
این شرکت در وبلاگ خود اعلام کرده است که برای کاربرانش سرویسی فراهم کرده بود که شبکه‌ آنها را به‌منظور یافتن فعالیت‌های مخرب پایش می‌کند، اما امروز این شرکت مشاهده کرده است که برخی کاربرانش پس از بازدید از وب‌گاه یاهو دچار آلودگی به بدافزار شده‌اند. یاهو به محض اینکه کاربران به این وب‌گاه سر می‌زنند، صفحه‌ تبلیغات خودش در آدرس ads.yahoo.com را به کاربران ارائه می‌دهد، غافل از اینکه برخی از تبلیغات این صفحه آلوده به بدافزار هستند.
به نظر می‌رسد اولین نشان از آلودگی‌های تبلیغات وب‌گاه یاهو در تاریخ ۳۰ دسامبر مشاهده شده است. وب‌گاه Fox-it گزارش می‌دهد که مطابق بررسی‌هایی که آنها روی ترافیک عادی شبکه انجام داده‌اند ، نرخ آلودگی معمولی به صورت ۹٪ این وب‌گاه می‌تواند در ساعت در حدود ۲۷ قربانی بگیرد و بیشترین قربانیان با توجه به محتوای تبلیغات متعلق به کشورهای رومانی، انگلیس و فرانسه هستند.
این حملات احتمالا با انگیزه‌های مالی برای مهاجمان ایجاد شده است و نحوه‌ رفتار بسته‌ نفوذی مانند آلودگی وب‌گاه php.net است که نزدیک به دو ماه پیش رخ داد.