نسل جدید دوربین‌های عکاسی هوشمند
دنیای‌اقتصاد- در روزهای آخر سال 2013 شایعاتی درباره معرفی دوربین عکاسی هوشمند جدید Samsung منتشر شده بود. حالا این شرکت این دوربین جدید را با نام Galaxy Camera 2 به صورت رسمی معرفی و اعلام کرده است که آن را برای اولین بار در CES 2014 رونمایی می‌کند. گویا این دوربین جدید تغییر ظاهری نسبت به مدل قبلی نداشته و تنها مشخصات سخت‌افزاری آن به روز شده‌اند.
نسل دوم دوربین‌های هوشمند گلکسی مجهز به یک پردازنده چهار هسته‌ای است که با سرعت 6/1 گیگاهرتزی کار می‌کند و طول عمر باتری آن تا حد قابل توجهی افزایش یافته است. این دوربین هوشمند جدید در واقع یک دوربین کامپکت مبتنی بر سیستم‌عامل آندروید است که از یک صفحه نمایش لمسی 8/4 اینچی با وضوح تصویر HD بهره می‌برد. این صفحه نمایش از نوع LCD تمام لمسی است.
حسگر این دوربین امکان عکاسی با وضوح ۱۶ مگاپیکسلی را به کاربرانش می‌دهد و از یک لنز قدرتمند بهره می‌برد که امکان زوم اپتیکال تا ۲۱ برابر را به کاربرانش می‌دهد.Galaxy Camera ۲ دارای دو گیگابایت حافظه رم و ۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی است و امکان ارتقای حافظه تا ۶۴ گیگابایت را با استفاده از اسلات کارت حافظه microSD در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. گویا Samsung قرار است به خریداران این دوربین هوشمند ۵۰ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی را در سرویس رایانش ابری Dropbox برای مدت دو سال ارائه کند.
این دوربین امکان فیلمبرداری با وضوح ۱۰۸۰ پیکسل و سرعت ۳۰ فریم در هر ثانیه را داشته و از امکانات ارتباطی NFC و Wi-Fi پشتیبانی می‌کند. به این ترتیب کاربر به راحتی می‌تواند از طریق آن به اینترنت متصل شده و عکس‌های گرفته شده را به اشتراک بگذارد. این دوربین برای هر دو دسته کاربران حرفه‌ای و مبتدی قابل استفاده است و قابلیت‌های متنوعی را در اختیار آنها قرار می‌دهد.
این دوربین هوشمند مبتنی بر سیستم عامل آندروید نسخه ۳/۴ بوده و از امکان نرم افزاری ویژهPhoto Beam شرکت Samsung برای انتقال سریع و ساده تصاویر به موبایل‌های هوشمند بهره می‌برد. کاربران این دستگاه همچنین می‌توانند نرم‌افزارها و بازی‌های آندرویدی را هم روی آن نصب کرده و از آنها استفاده کنند.
شرکت Samsung اعلام کرده است که نسل جدید دوربین‌های عکاسی هوشمند خودش را برای اولین بار در نمایشگاه CES ۲۰۱۴ معرفی و رونمایی خواهد کرد.