دوربینی کوچک و قابل اتصال به موبایل‌های هوشمند و تبلت‌ها
دنیای‌اقتصاد- شرکت Altek که یک تولیدکننده فعال در بازار دوربین‌های عکاسی دیجیتال است، به‌تازگی یک محصول جدید و جالب را به بازار معرفی کرده است. این محصول جدید یک لنز- دوربین بی‌سیم است که شبیه به لنزهای بی‌سیم QX شرکت سونی بوده و می‌تواند به موبایل‌های هوشمند و تبلت‌ها متصل شود.
این لنز- دوربین که با نام Cubic به بازار معرفی شده است، مجهز به حسگری با وضوح تصویر ۱۳ مگاپیکسلی بوده و قدرت زوم اپتیکال تا ۳ برابر را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. نکته جالب درباره این محصول مجهز بودن آن به امکانات ارتباطی مانند Wi-Fi و NFC است که امکان اتصال به موبایل‌های هوشمند و تبلت‌ها را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.
ابعاد این محصول برابر ۲۶ در ۴۵ در ۵/۵۲ میلیمتر بوده و وزن آن به ۶۵ گرم می‌رسد. این محصول امکان کنترل از طریق موبایل‌های هوشمند یا تبلت‌هایی که به آنها متصل می‌شود را دارد. این لنز- دوربین مبتنی بر حافظه فلش بوده و از اسلات کارت حافظه MicroSD برای ارتقای حافظه بهره می‌برد؛ قابلیتی که دوربین مشابه QX۱۰ سونی از آن بهره نمی‌برد.
شرکت Altek اعلام کرده است که این محصول خود را به زودی و با قیمت ۱۰۰ دلار روانه بازار خواهد کرد که انتظار می‌رود با استقبال خوبی در بازار مواجه شود. این شرکت همچنین اعلام کرده است که در حال طراحی یک محصول دیگر است که برای استفاده در موبایل‌های هوشمند و تبلت‌ها به‌کار می‌رود. بر اساس اعلام شرکت Altek چنین محصولاتی می‌توانند حدود ۵۰درصد از درآمد سال آینده این شرکت را به خودشان اختصاص بدهند.