دنیای‌اقتصاد- این روزها لپ‌تاپ و تبلت‌های هیبریدی پدیده‌های جدید بازار محصولات دیجیتال شخصی هستند که مورد توجه کاربران قرار گرفته‌اند.
این دستگاه‌های محبوب با نمایش‌گرهای چرخان و لمسی در حال حاضر سهم قابل توجهی از بازار کامپیوترهای شخصی را به خودشان اختصاص داده‌اند و بازار پررونق و رو به رشدی دارند. رقابت شدید هم بین تولیدکنندگان این محصولات وجود دارد.
به همین دلیل در بازار این کالا هر روز شاهد عرضه محصولی جدیدتر با قابلیت‌های کاربردی بهتر هستیم.
یکی از برندهای عرضه‌کننده این دستگاه‌های هیبریدی لنوو است.
این برند با عرضه مدل ThinkPad Helix - A توجه‌ها را به خود جلب کرده است. کامپیوتر همراه هیبریدی این خانواده دارای ویژگی‌هایی چون، تجهیز به پردازندهIntel Core i۷ ۳۶۶۷U ۲.۰۰GHz up to ۳.۲۰ GHz، رم هشت گیگابایتی از نوع DDRIII و هارددیسکی با ظرفیت حافظه ۲۵۶ گیگابایت SSD است. کارت گرافیکی این دستگاه هم Intel HD Graphics ۴۰۰۰ است.
در مورد صفحه نمایش این دستگاه هیبریدی هم باید بگوییم که این دستگاه به صفحه نمایش ۱۱ اینچی با کیفیت Full HD و با حداکثر روشنایی ۴۰۰NITS مجهز شده است. HELIX-A دارای مودم ۳G بوده و به وب کمی دارای حسگر ۲ مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری Full HD ۱۰۸۰p مجهز است.
تجهیز به کارتخوان، پورت‌های USB ۳.۰ و USB ۲.۰، پورت شبکه LAN، باتری سه سلولی و... از دیگر ویژگی‌های این دستگاه است.
در مورد سیستم‌عامل هم باید بگوییم که این دستگاه هیبریدی مبتنی بر نسخه Pro و ۶۴ بیت از سیستم‌عامل ویندوز هشت است.
امکان تغییر حالت بین تبلت و لپ‌تاپ به کمک داک کیبورد، تجهیز به یک دوربین ۵ مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری Full HD ۱۰۸۰p، تجهیز به پورت LAN به کمک مبدل USB، قلم دیجیتالی وهمچنین تجهیز به دو پورت MiniDisplay از دیگر ویژگی‌های این دستگاه هیبریدی است.
قیمت ThinkPad Helix - A که وزنی حدود ۷/۱ کیلوگرم دارد در حدود هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.