دنیای‌اقتصاد- این روزها با عرضه گسترده تلویزیون‌های هوشمند با قابلیت‌های کاربردی خاص، شاید انتخاب یک نمونه را که بیشتر با خواسته‌های کاربران منطبق باشد سخت کند.
تلویزیون‌هایی که هر روز در فضای رقابتی بازار از امکانات خاص و گاه عجیب‌تری بهره‌مند می‌شوند، همین موضوع موجب جذابیت آنها در بازار شده است.
اما برخی از برندها نمونه‌هایی را به بازار عرضه کرده‌اند که در رقابت با دیگران از جذابیت‌های بیشتری برخوردارند. تلویزیون‌هایی که در این بخش ما به معرفی آنها خواهیم پرداخت:
این برند با عرضه نخستین تلویزیون با صفحه نمایش منحنی به ایران توجه‌ها را به سمت خود جلب کرده است.
تلویزیون OLED منحنی ال‌جی که 55EA9800 نام دارد دارای فناوری پنل جدیدی است که یک بعد جدید به ترکیب رنگی RGB می‌افزاید و WRGB را می‌سازد. به این ترتیب با اینکه در تلویزیون منحنی ال‌جی از وضوح تصویر 4K یا UHD استفاده نشده است، اما تفکیک رنگ در این تلویزیون به قدر کافی است.
ضمن اینکه نسبت کنتراست در این منحنی به حداکثر رسیده است و می‌تواند طیفی از سیاهی کامل و سفیدی کامل را ارایه دهد. این تلویزیون به بدنه‌ای از جنس فیبرکربن تجهیز شده است.
استفاده این تلویزیون از جایگزین‌های طبیعی (ارگانیک) یکی دیگر از ویژگی‌های تلویزیون منحنی ال جی است. تلویزیون OLED منحنی ال‌جی تنها 4/3 میلیمتر ضخامت دارد و وزن آن هم 17 کیلوگرم است. به این ترتیب با یک تلویزیون بسیار سبک و بسیار نازک طرفیم.
تلویزیون OLED منحنی ال‌جی همچنین از پلت‌فرم تلویزیون هوشمند ال‌جی و مجموعه‌ای از گزینه‌های اتصال بی‌سیم برخوردار است. به لطف وجود قابلیت‌هایTag On، Miracast و MHL، این تلویزیون به کاربران امکان می‌دهد، تا از متصل کردن آسان دستگاه و اشتراک‌گذاری صفحه نمایش بهره‌مند شوند.
تلویزیون LED منحنی ال‌جی ضمنا با کنترل جادویی Magic Remote عرضه می‌شود. قیمت این تلویزیون جذاب در حدود 27 میلیون و 800 هزار تومان است.
سامسونگ هم به عنوان یکی از عرضه‌کنندگان تلویزیون با عرضه نمونه‌‌هایی که در بازاربه فوق هوشمند معروفند و قابلیت پاسخگویی به محرک‌های صوتی و حرکتی را دارند توجه‌ها را به خود جلب کرده‌ است.
این تلویزیون‌ها که در سری‌های هفت و هشت سامسونگ به بازار عرضه شده‌اند قیمت گرانی نیز دارند. یکی از مدل‌های جدید و البته باقابلیت این خانواده ۵۵F۸۸۸۰ است.
این تلویزیون جدید سه‌بعدی که یکی از باریک‌ترین تلویزیون‌های موجود در بازار است به پردازنده چهار هسته‌ای و کنترلرهای صوتی و حرکتی مجهز است. کافی است دستورهای مورد نظر را به زبان انگلیسی به تلویزیون ارایه کنید، تا تلویزیون آنها را انجام دهد. همچنین وقتی دوربین بالاجهنده را فعال کنید می‌توانید با استفاده از دستانتان در هوا دقیقا همان اعمالی را انجام دهید که با انگشتانتان و یک گوشی لمسی انجام می‌دهید. به راحتی با تکان دادن دست‌ها می‌توانید بین منوها حرکت و کلیک هم بکنید.
ویژگی‌های مالتی تاچی مثل Pinch to Zoom هم در این تلویزیون وجود دارد. در حقیقت هنگام کار کردن با تلویزیون باید کاملا پنجه‌هایتان باز باشد و آن را به تلویزیون نشان دهید. سپس Cursor روی نمایشگر ظاهر می‌شود و با بستن پنجه، کلیک صورت می‌گیرد. البته همه اینها در شرایط نوری خوب، عملکرد خوبی دارند.
در هر حال این تلویزیون با وجود کاربری دشوارش برای کاربران بسیار جذاب است. اما قیمت هشت میلیون و ۲۵۰ هزار تومانی آن کمی انتخاب آن را از جانب خریداران مشکل کرده است. علاوه‌بر این، شنیده می‌شود این شرکت قصد تولید و عرضه یک تلویزیون مستطیل عمودی را نیز دارد.
سونی یکی از برندهای شناخته شده در زمینه تولید تلویزیون و لوازم صوتی و تصویری است.این برند همچنین به عرضه‌کننده تلویزیون‌های گران‌قیمت در بازار معروف است.
سونی یک تلویزیون سه بعدی هوشمند به بازار داخلی عرضه کرده است که قابلیت اتصال سریع به تلفن‌های هوشمند XPERIA را دارد و به همین دلیل مورد توجه کاربرانی واقع شده است که اصلا به این برند علاقه زیادی دارند و اکثر محصولات الکترونیکی خود را از این خانواده انتخاب می‌کنند. این تلویزیون که در رده
ارزان قیمت‌های بازار هم قرار دارد با نام KDL-R500ا 42 در بازار موجود است. تلویزیون سه‌بعدی هوشمند سونی قابلیت پخش تصاویر با کیفیت فول اچ‌دی و وضوح تصویر 1920×1080 پیکسل را داشته و در ضمن از فناوری حرکت فریم سریع MOTIONFLOW XR100 بهره‌مند است.
این تلویزیون به گیرنده داخلی دیجیتال مجهز بوده و در ضمن از پورت‌های اچ دی ام آی، کامپوننت، USB و پورت شبکه LAN بهره‌مند است. KDL-R500 ا 42 با قیمت دو میلیون و 990 هزار تومان به بازار عرضه شده است.
این برند که معروف‌ترین عرضه‌کننده تلویزیون‌های پلاسما است، عرضه‌کننده بزرگ‌ترین و البته گران قیمت‌ترین تلویزیون با صفحه نازک و یک تکه در بازار
ایران است.
این تلویزیون ۱۵۲ اینچی سه بعدی که از تکنولوژی نئوپلاسما با قابلیت نمایش رنگ مشکی خالص بهره‌‌مند است و در ضمن قدرت پخش تصاویری با کیفیت ۸ میلیون پیکسل را دارد.
ارتفاع این تلویزیون هم ۱۱ فوت (بیش از سه متر) است. این تلویزیون قیمتی حدود ۶۰۰ هزار دلار دارد و به‌طور کاملاسفارشی به بازار عرضه می‌شود.