موبنا- نوکیا بالاخره توانست رای دادگاه آلمان را به نفع خود جلب کرده تا فروش گوشی‌های HTC را در این کشور ممنوع کند. نوکیا پیش‌تر ادعا کرده بود که HTC در ساخت محصولاتش به امتیازات و اختراعات ثبت شده نوکیا تجاوز کرده است.
بر این اساس نوکیا پس از مدت‌ها توانست رای دادگاه منطقه‌ای را در مونیخ به نفع خود دریافت کند و به این ترتیب از این حق برخوردار است که فروش همه گوشی‌های مبتنی بر سیستم‌عامل آندروید اچ‌تی‌سی را در آلمان ممنوع کند.
امتیازات نوکیا شامل پورت USB و روش اتصال به رایانه‌ است. بنابراین اچ‌تی‌سی برای جلوگیری از ممنوعیت فروش گوشی‌هایش در آلمان یا باید روش استفاده از این سیستم را تغییر دهد یا نظر نوکیا را برای صدور مجوز ممنوعیت جلب کند. از آنجا که این اختراع در همه گوشی‌های مبتنی بر آندروید مورد استفاده قرار گرفته نوکیا هم می‌تواند ادعای خسارت کرده و هم می‌تواند فروش همه گوشی‌های HTC را در آلمان ممنوع کند. از سوی دیگر این شرکت درصدد است تا رای دادگاه‌ انگلیس را نیز به نفع خود بگیرد.
نوکیا اقدامات خود علیه اچ‌تی‌سی را از سال ۲۰۱۲ آغاز کرده و توانست این شرکت را محکوم به نقض بیش از ۵۰ اختراع ثبت شده خود در فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، هلند، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا کند. بنابراین حالا اچ‌تی‌سی باید به سرعت راهکاری بیندیشد تا فروش محصولاتش در آلمان نیز ممنوع نشود.