دنیای اقتصاد- کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه طی اطلاعیه‌ای دلیل فیلتر شدن نرم‌افزار وی‌چت را اعلام کرد. براساس این اطلاعیه نرم‌افزار وی‌چت علاوه‌بر جمع‌آوری کلیه اطلاعات موجود در گوشی‌های کاربران و رصد ارتباطات اعضا، حریم خصوصی آنها را نقض می‌کند.
در عین حال این نرم‌افزار عامل انتشار بسیاری از محتواهای مجرمانه غیراخلاقی و مستهجن است که برای نوجوانان ضررهای جبران‌ناپذیری را به دنبال خواهد داشت. همچنین ایجاد‌کنندگان این نرم‌افزار در خارج از کشور قرار داشته و به هیچ وجه پاسخگوی تخلفات خود و شکایات خانواده‌های زیان دیده نبوده و نیستند. بنابراین کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در اجرای درخواست‌های متعدد خانواده‌های آسیب دیده ناچار به فیلتر و مسدود سازی نرم‌افزار وی‌چت شده است. این کمیته در ادامه نیز پیشنهاد داده که کاربران ایرانی از سایر نرم‌افزارهای مشابه داخلی برای جایگزینی ارتباطات صوتی، متنی و تصویری و ویدیوی کم هزینه استفاده کنند.
به دنبال فیلتر شدن سرویس وی‌چت، از روزپنج‌شنبه گذشته، بسیاری از کاربران نسبت به این تصمیم اعتراض و انتقاداتی را به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح کردند. تا جایی که روز شنبه هفته گذشته و طی یک نشست خبری محمود خسروی معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت زیرساخت اعلام کرد که قطع سرویس وی‌چت از سوی وزارت ICT نبوده و تنها نماینده این وزارتخانه در کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، مخالف مسدودسازی وی‌چت بوده است. در حالی خسروی، وزارت ارتباطات را تنها مخالف فیلتر شدن این سرویس در جلسه کمیته تعیین مصادیق اعلام کرد که بعدازظهر همان روز وزیر ارتباطات، با حضور در شبکه‌های اجتماعی داخلی به صورت آنلاین، اعلام کرد که فیلتر شدن وی‌چت ربطی به او و وزارتخانه او ندارد. وی بدون اینکه اعلام کند مخالف این تصمیم‌گیری هست یا خیر؟ در پاسخ به سوال کاربران در خصوص فیلتر شدن وی‌چت گفت: در دو، سه روز گذشته در ارتباط با وی‌چت سوالات متعددی از من شده است. اول اینکه
وی چت یک شبکه چینی هست و با تصمیم هفته گذشته کمیته تعیین مصادیق این سایت فیلتر شده و ارتباطی به من به عنوان وزارت ارتباطات ندارد. دوم اینکه دلیلی که برای این تصمیم می‌آوردند این است که این نرم‌افزار به حریم خصوصی افراد وارد شده است؛ به طوری که در کشورهایی که شبکه‌های مجازی و چت زیاد فعال است، از این شبکه استقبال نشده است. وی در ادامه تاکید کرده که گویا کمیته تعیین مصادیق با بخشی از استفاده از وی چت مشکل داشته و با بقیه موارد مشکلی نداشته است.